250sp race kalender 2006

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Eftersom roadracing.se inte blivit uppdaterad sedan jesus dog så tog jag reda på vilka race 250sp ska köra i år.
Tydligen gick meningarna isär på sviesta om hur många race det skulle bli.

De race som som återstår är:
B-race på sviesta (eventuellt, är ej bekräftat än)
Endags tävling 22 juli karlskoga
sm-so falkenberg i september.

Där blir ingen tävling för oss på sm karlskoga i september eftersom de tar in 250räser, allt enligt Tony på karlskoga MS

Totalt 5 tävlingar för oss i år.

Ha det bra allihopa och hoppas vi ses på sviesta.... :)

Som sagt, LMS har klubbat igenom att vi ska köra en deltävling i 250SP (inkl A-förare alltså) på B-racet 2/7, meddelades på vår Yahoogrupp den 5/4 i det här inlägget:
http://sports.groups.yahoo.com/group/250SP/message/1967
Texten kommer här för de som inte har tillgång till den listan:
Vi hade möte i LMS igår och det togs faktiskt ett beslut på att vi ska köra
B-racet den 2/7 som planerat OCH att vi ska ha en 250SP deltävling! Om vi inte
är för många så kör vi tillsammans med liten deb annars finns det plats för ett
eget separat race. Det kommer väl mer officiell info om detta snart men anteckna
datumet i era almanackor!

/Torkel

Pga att SM tar såpass mycket kraft så har det inte spridits via rr.se, Svemo mfl hemsidor men nu är det på G.

Torkel skrev:
2202728 Som sagt, LMS har klubbat igenom att vi ska köra en deltävling i 250SP (inkl A-förare alltså) på B-racet 2/7, meddelades på vår Yahoogrupp den 5/4 i det här inlägget:
http://sports.groups.yahoo.com/group/250SP/message/1967
Texten kommer här för de som inte har tillgång till den listan:
Vi hade möte i LMS igår och det togs faktiskt ett beslut på att vi ska köra
B-racet den 2/7 som planerat OCH att vi ska ha en 250SP deltävling! Om vi inte
är för många så kör vi tillsammans med liten deb annars finns det plats för ett
eget separat race. Det kommer väl mer officiell info om detta snart men anteckna
datumet i era almanackor!

/Torkel

Pga att SM tar såpass mycket kraft så har det inte spridits via rr.se, Svemo mfl hemsidor men nu är det på G.

Ursäkta dum fråga, men är det som i vanliga SM tävlingar att man kan ta poäng då?

Bikerbitch skrev:
2203061 Ursäkta dum fråga, men är det som i vanliga SM tävlingar att man kan ta poäng då?
Jepp, poäng för 250SP Cupen pss som de övriga tävlingarna. Obs att inte alla tävlingarna körs tillsammans med SM, t.ex tävlingen i Karlskoga den 22/7 är inget SM utan samkörs med ERF. Dessutom, som B-förare räknar du uppklassningspoäng i vartenda race du kör även om det inte är en 250SP-klass du kör i.

Har läst att det är B-race för R1000 och R600 på Falken den 18 juni i samband med ERFet. Finns det någon här som har "connections" och kanske fråga om vi skulle kunna för köra där då? :)

Åsa skrev:
2203152 Har läst att det är B-race för R1000 och R600 på Falken den 18 juni i samband med ERFet. Finns det någon här som har "connections" och kanske fråga om vi skulle kunna för köra där då? :)

finns dessvärre ingen plats för det i schemat är knökat totalt om du går in på Falkenbergs hemsida och kollar T/R 600 och 1000 kör tom tillsammans för att det är ont om tid

250SP har kört den racehelgen som man kört ERF + stor debutant på Falkenberg. Iaf dom 2 senaste säsongerna. Men nu kanske man måste ha så pass många kvalgrupper i ERF så det inte finns tid.

FMK
ERF, 125J, 250SP och stor debutant, -03 och -04 om jag inte blivit helt dement.

Förutsättningarna har sannolikt ändrats dramatiskt-06, men inte hos Mike. Tack Mike!

Y

Axxexs skrev:
2203951 250SP har kört den racehelgen som man kört ERF + stor debutant på Falkenberg. Iaf dom 2 senaste säsongerna. Men nu kanske man måste ha så pass många kvalgrupper i ERF så det inte finns tid.

Torkel skrev:
2202728 Som sagt, LMS har klubbat igenom att vi ska köra en deltävling i 250SP (inkl A-förare alltså) på B-racet 2/7,

Woho!! fan så bra.
linköping va svinkul med sp;n!
nu jävlar ska de bli 57;or!!!! :yoparty

Funderar allvarligt på att köra Rudskogen, 17-18/6, på regndäck om vädret kräver.
Har inte kollat allt m Solör, men det verkar mycket lovande.
Racen genererar inte uppklassningspoäng som jag förstod det, men de erbjuder mycket körtid och körglädje.

Y

RR ABBE skrev:
2202413 Eftersom roadracing.se inte blivit uppdaterad sedan jesus dog så tog jag reda på vilka race 250sp ska köra i år.
Tydligen gick meningarna isär på sviesta om hur många race det skulle bli.

De race som som återstår är:
B-race på sviesta (eventuellt, är ej bekräftat än)
Endags tävling 22 juli karlskoga
sm-so falkenberg i september.

Där blir ingen tävling för oss på sm karlskoga i september eftersom de tar in 250räser, allt enligt Tony på karlskoga MS

Totalt 5 tävlingar för oss i år.

Ha det bra allihopa och hoppas vi ses på sviesta.... :)

Last edited:
Hade varit kul och köra 2 juli men jag står över. Hinner inte träna så mycket och vill inte göra om samma misstag som i helgen. Sen ska jag ta ett snack med min plånbok som äter upp mina pengar helt okontrollerat..! :3freak

Bikerbitch skrev:
2208335 Hade varit kul och köra 2 juli men jag står över. Hinner inte träna så mycket och vill inte göra om samma misstag som i helgen. Sen ska jag ta ett snack med min plånbok som äter upp mina pengar helt okontrollerat..! :3freak
Billigt race ju! Kostar bara 550 kr, anmäl dig nu! Du har ju kört 1.05 väl? Klart du kan komma ner dit igen! Några tisdagar till har du ju på dig att träna också, you can do it! :tummenupp

Jag håller med Torkel! Klart du ska köra Jannica! :banana

Själv funderar jag på att smyganmäla sambon på min Aprilia så han får en chans att INTE lägga omkull den :hihi

Anneli skrev:
2208398
Själv funderar jag på att smyganmäla sambon på min Aprilia så han får en chans att INTE lägga omkull den :hihi

Du skulle bara våga! :7peta

Jag vågar nog inte köra, särskilt som Mattias ska köra. Alla vet väl att han är oschysst på banan, så jag vill helst inte vistas där samtidigt som honom. :gnissla

Penguin skrev:
2208435 Du skulle bara våga! :7peta

Jag vågar nog inte köra, särskilt som Mattias ska köra. Alla vet väl att han är oschysst på banan, så jag vill helst inte vistas där samtidigt som honom. :gnissla
Inte samtidigt på samma plats :fatta! det blir jobbigt.
Du kan ju alltid vara före honom.
Klart du ska åka på Annelis hoj, den kan ju inte bara stå hemma och :(

Bikerbitch skrev:
2208335 Hade varit kul och köra 2 juli men jag står över. Hinner inte träna så mycket och vill inte göra om samma misstag som i helgen. Sen ska jag ta ett snack med min plånbok som äter upp mina pengar helt okontrollerat..! :3freak

Va hände i helgen gumman
:confused:

Bikerbitch skrev:
2209380 Ja jag kraschade inte eller så, men läs min rejsrapport på hemsidan

bit ihop och kom igen det gjorde jag efter mitt fiasko på Anderstorp :mad:

tävling är den bästa träningen

se till nu att köra den 2-juli

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back