250klassen GBG SM 2Juni

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CRF450
Nu går de att anmäla sig till 250 / S3 klassen i GBG den 2Juni på anmälan.nu :tummenupp

Kom igen nu och anmäl er :yoparty

Jag håller verkligen med. En anmäld so far :)

Fredrik på KMK hade helt enkelt missat att ta med den klassen.

Vågar man verkligen :gnissla

Skulle iof vara kul men det känns nervöst att köra inför publik.

typ 1200 i staravgift sen resa och soppa till hojen osv.. tja vad ska vi slå till med. 2000- 2500 för en helg kanske och då är det budget.

det var det jag kom på :(
men jag tycker inte han ska neka för att det kan vara publik, för så illa tycker jag inte att han kör :)

typ 1200 i staravgift sen resa och soppa till hojen osv.. tja vad ska vi slå till med. 2000- 2500 för en helg kanske och då är det budget.

Anmälan = 500:- Jag ville de skulle subventionera mer för de under 24 men det gick visst inte hem helt.
Men det som tillkommer är ju transponderhyra och engångslicens tyvärr. Hade de gjort som vi kommer göra och kört ena dagen som enklare tävling hade man kunnat slippa båda de utgifterna.....

Får jag köra 250/S3 på lördagen om jag även kör Open på söndagen?
Är den klassen friställd från Rookie?
Hur funkar det?
Ja, jag är körsugen.

Vet en kille som kommer bli oxtokig på att ni får extra träning men ROCK ON - jag vill se 22man i 250 :tummenupp

Har nån en hoj jag kan låna ??

2st anmälda... Kom igen nu prispallen är ju inte äns full...

Har någon ett leg. och hoj att låna ut... :D

Hmmmm tanken slog oxå om de är någon 250 åkare som har råkat anmäla sig i rookie klassen då inte 250 alternativet fanns att välja från början...? :va

Last edited:
2st anmälda... Kom igen nu prispallen är ju inte äns full...

Har någon ett leg. och hoj att låna ut... :D

Hmmmm tanken slog oxå om de är någon 250 åkare som har råkat anmäla sig i rookie klassen då inte 250 alternativet fanns att välja från början...? :va

Jag är nog Anmäld snart...Ska bara se hur många hjul man får ihop... Sen får vi se om Lillen fortfarande är Rookie eller blivit tvångsuppklassad till A.

Jag är nog Anmäld snart...Ska bara se hur många hjul man får ihop... Sen får vi se om Lillen fortfarande är Rookie eller blivit tvångsuppklassad till A.

det får vi verkligen hoppas att han blir för rookie är ju överfullt nu, har kontaktat dom så min plats iofs blir ledig.. men det är ju ialf tydligen reserver

det får vi verkligen hoppas att han blir för rookie är ju överfullt nu, har kontaktat dom så min plats iofs blir ledig.. men det är ju ialf tydligen reserver

Så länge anmälningstiden ej är utgången måste dom ta med alla annars vore det ju helt sjukt. När den dagen kommer gör man tidschema för så många som e anmälda...

Så länge anmälningstiden ej är utgången måste dom ta med alla annars vore det ju helt sjukt. När den dagen kommer gör man tidschema för så många som e anmälda...

Arrangören har all rätt, och bör använda den, att begränsa antalet anmälningar de tar emot i klasser för icke-SM/RM. Tycker iaf jag. Det ger bättre möjlighet att göra ett tidsschema som håller. Vi har gjort så varje gång vi kört rookierejs hos oss om du inte märkt det ;)

Tranås borde oxå gjort så för att slippa skicka hem en bunt B-förare som bara fick köra kval.

Tycker iaf jag :)

Arrangören har all rätt, och bör använda den, att begränsa antalet anmälningar de tar emot i klasser för icke-SM/RM. Tycker iaf jag. Det ger bättre möjlighet att göra ett tidsschema som håller. Vi har gjort så varje gång vi kört rookierejs hos oss om du inte märkt det ;)

Tranås borde oxå gjort så för att slippa skicka hem en bunt B-förare som bara fick köra kval.

Tycker iaf jag :)

Jag tänkte nog bara SM att man inte kan stoppa folk där.... Fast iofs anmälningstiden är ju 2 veckor innan tävling så tycker i alla fall ALLA som anmäler sig ska få åke. Speciellt nu när det är en hel dag till Rookie...

I SM-klasserna finns det så klart inget anmälningsstopp.
Men i rookie klasserna står det ett max antal på 44 (22 för 250) & det får man anta är vad som hinns med. Men så klart hoppas man att alla som vill får köra.

Man kan ju misstänka att svemo kommer forma om reglerna så man inte får dubbla mellan 250 & SM-klasserna då den mindre klassen är tänkt som en ungdomsklass/inkörsport (även fast någon åldersgräns ej finns). Vissa lär väl även opponera sig emot att vissa "får" mer körtid på banan osv.
För min del trycker jag det är ok. Klassen lanserades för sent i kombination mer för svalt intresse för att den ska blomstra ut i år. Bättre att någon kör än ingen alls, även om det inte blev som alla hoppats på. Jag skulle oxå gärna se att det i framtiden blir 3 SM-klasser. 250, 450 & Open. Sen att man kör en B-klass & 250-U (eller liknande).
Men där är vi inte än...

Vet en kille som kommer bli oxtokig på att ni får extra träning men ROCK ON - jag vill se 22man i 250 :tummenupp

Har nån en hoj jag kan låna ??
´
Haha är det jag eller?

Vi kommer ju få träna på den nya banan så det är väl inte så orättvist.
Annars kan det vara ett problem på temporära banor när träningen är begränsad.

Annrs får man väl ta och köpa sig en 250 4t så man har sammma möjlighet att kör in sig som alla andra. Vore bra att veta snart vad som gäller......

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT