250cc motard. Kul eller?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Hej hej.
Har någon här erfarenheter av supermotarder på runt 250cc? Som Honda CR250 med motardkit exempelvis? Kan det vara kul att busa lite med en sånn på gatan eller är dem på tok för slöa? Jag väger runt 60 kilo och är 178cm lång. Ser en 250cc för mycket ut som en moppe om man kommer puttrande? :va
anledningen att jag tittar på en så liten maskin är bara priset. Går att få en hyffsad för runt 20-30k verkar det som.
 
philsson skrev:
2312966 Hade aldrig velat prova, dessutom vilka 250 2t är gatreggade för 20-30k? :confused:
GasGas, finns en hel del såna lv-reggade..både 125, 200, 250 och 300.
Brukar säljas nån 250 lv-reggad för mellan 20-30k då och då.
Annars kan du alltid få köpa min lv-reggade KX250 (89'a) :) .
 
Last edited:
tigrro skrev:
2312546 Hej hej.
Har någon här erfarenheter av supermotarder på runt 250cc?

Går alldeles utmärkt om du står ut med lite varvande och inte allt för lång livslängd vid landsvägsåkning. Har själv kört både 250 och 380 KTM och busat i stan med, båda storlekarna går dessutom riktigt bra att rejsa Supermoto med.
 
rejser skrev:
2313121 Går alldeles utmärkt om du står ut med lite varvande och inte allt för lång livslängd vid landsvägsåkning. Har själv kört både 250 och 380 KTM och busat i stan med, båda storlekarna går dessutom riktigt bra att rejsa Supermoto med.

Tvåtakts tiden glömmer man inte så lätt :yoparty

Fast 250 tror jag blir aningens tamt om det inte är bana vi pratar om. På gata är kubik kung. Sen är det ju en aspekt hur väl man vill hålla sig med lagens långa arm. Inte många 2-t maskiner som går köra enl. boken på gata.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top