24MX Har fina annons ...

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
... men tittar man närmare så har de inga däck :va
Inte många i alla fall. Borde man inte ha lite i lager om
man marknadsför sig här?

Så här års så är hojdäck inte det som säljer bäst precis. Och de flesta som köper däck nu har nog ingen större brådis med att få dom levererade då det lär bli vinterpyssel att byta dom. Dumt att ligga på större lager då.

Visst finns det såklart säkerligen någon som snabbt behöver få tag på ett visst däck. Men då går man nog till en annan handlare om det är så att någon (i detta fall MX24) inte har precis det man vill ha i lager. Även om det blir lite dyrare.

Jag klickade på ett depåstöd som var på rea. Fanns inte i lager. Känns på nåt vis grundläggande att man kan sälja det man annonserar.

Inga däck, inga depåstöd, inga kunder. Vilken fantastisk affärsidé. Hoppas de e billigt att annonsera på SH.

Så här års så är hojdäck inte det som säljer bäst precis. Och de flesta som köper däck nu har nog ingen större brådis med att få dom levererade då det lär bli vinterpyssel att byta dom. Dumt att ligga på större lager då.

Visst finns det såklart säkerligen någon som snabbt behöver få tag på ett visst däck. Men då går man nog till en annan handlare om det är så att någon (i detta fall MX24) inte har precis det man vill ha i lager. Även om det blir lite dyrare.

Det går inte ens att beställa ej lagerförda varor. De hade nog otur när de tänkte inför den här marknadsföringsdriven.
Jag nappade på modellspecifika däck till min hoj till bra pris men .... icke de fanns.

kan säga att det dröjer nog innan jag köper nått där igen. Svängde förbi där igår för att köpa en svänghjulsavdragare och en vevhusdelare.
Svänghjulsavdragaren jag behövde hade tydligen utgått, inga problem dom har ju flera andra. Frågar vilken av dom som finns i lager som motsvarar den som utgått får svaret "vet inte, har du kollat runt på våran sida?" tack...

Fast fick sen förklaringen att han i kassan egentligen inte skulle sitta där det vara bara så att han var tvungen att fylla in så antar att det var okej iaf..

Last edited:
tur jag inte beställde nåt därifrån då.
dom har en fin och hemsidan ser seriös ut.
sånna skojare vill man undvika.

Ofta har dom massor med grejer som dom annonserar om men väldigt ofta står det produkten är slut på lagret.
Känns som dom inte kan stå för det dom lovar.

Jag förstår att man blir lack om man ser att dom rear ut depåstöd för 395:- o så finns det inga i lager, men ang däck så har jag aldrig sett att dom annonserar om det för gatubruk. Affären heter ju "twenty four Moto Cross" så vi är knappast huvudmålgruppen, men dom har mycket bra grejer i butiken och kunnig/hjälpsam personal.

Killen bakom disken kunde mer om mina bromsok till gixxern än en själv utan att ens se hojen och dom har generellt bra priser och nära för oss i huvudstaden att hämta grejerna över disk.

Det den butiken är mest inriktad på är ju motcross så om dom har lite snålt om Mc-delar så är det inte så konstigt, och produkter med bra pris tar slut i lager nån gång... Jag har själv beställt där ifrån några gånger. och det har funkat jättebra alla gånger. leveranstiden var ca 2 dagar för min Mc-jacka t.ex

Har alltid funkat felfritt när jag handlat där, snabb behandling av ordern sen bara åka och hämta hem och helt Ok priser generellt.

De har väl fixat till de så att de speglar leverantörens(grossistens) lager, så det som anges som "i lager" många gånger är "i lager hos nån annan men vi tar hem det". Därav kan det nog bli lite konstigt när man besöker varuutlämningen och inte förbeställt..

Dom har dessutom lägst pris garanti så du kan få det för samma pris som någon annan stans...

citat ur deras köpvillkor....
"Lägsta pris-garanti
Som kund hos 24MX kan du vara säker på att du betalar lägsta möjliga pris för den vara du vill ha. Vi kontrollerar dagligen att vi har lägre priser än våra konkurrenter, skulle du trots detta hitta en vara billigare någon annanstans, matchar vi priset. På så sätt ger vi dig garanterat lägsta pris!
Så här gör du för att använda Lägsta pris-garanti:
Köp varan i webbutiken, till ordinarie pris.
Efter din beställning skickar du ett e-postmeddelande till oss, där du anger ditt ordernummer och var varan kan köpas billigare samt vilket pris vår konkurrent begär. Skicka e-post till: info@24mx.se
Vi kontaktar dig för att bekräfta att vi sänkt priset.

Du är naturligtvis välkommen att ringa in din beställning om du tycker att det är lättare. Telefonnumret till vår kundtjänst är 08-605 38 80.
Har du redan köpt varan hos oss och inom 14 dagar hittar den billigare någon annanstans, betalar vi självklart tillbaks mellanskillnaden. Det är vårt sätt att säga, att du alltid gör en bra affär hos 24MX. Naturligtvis har du också 14 dagars öppet köp på dina varor * (gäller ej alla varor, se 6 Ångerrätt).

Lägsta pris-garanti gäller för hela vårt sortiment mot alla svenska handlare på nätet eller i butik. Den gäller om samma vara kan köpas billigare någon annanstans, dvs. finns i lager för direkt leverans. I prisjämförelsen ska ev. frakt och administrationskostnader inräknas."

Så om ni hittar samma däck (som frågan var om i ts inlägg) så maila dom sidan där det är billigare... då får du det billigare hos 24mx!:banana

Jag förstår att man blir lack om man ser att dom rear ut depåstöd för 395:- o så finns det inga i lager, men ang däck så har jag aldrig sett att dom annonserar om det för gatubruk. Affären heter ju "twenty four Moto Cross" så vi är knappast huvudmålgruppen, men dom har mycket bra grejer i butiken och kunnig/hjälpsam personal.

Killen bakom disken kunde mer om mina bromsok till gixxern än en själv utan att ens se hojen och dom har generellt bra priser och nära för oss i huvudstaden att hämta grejerna över disk.

Jag såg deras annons på Blocket där de annonserade ut däck till min hoj för 699:-. Inga skitdäck heller, det var Michelin. Men frågan är ff ... var är däcken?

Last edited:
Lockannons som alla andra. De hade kanske ett kvar när annonsen lades men det lurar in folk på hemsidan så hoppas de på att man shoppar nåt annat-- funkar inte på mig dock, blir bara lack och tvärbojkottar sådana nasare :smasha:crash

tycker 24mx är en bra sida och beställt mycket men även jag har något att klaga på ;)

köpte ekrar som jag trodde var med ekernipplar men väl hemma så var det bara ekrar och gick ut på hemsidan för kolla efter "nipplarna" och dom fanns inte...

då ringde jag och dom berättade att det visst låg på hemsidan fast jag inte kunde se dom.. några veckor senare låg detbild på nipplar också på hemsidan..

slutade med dubbel frakt... ALLTID 99kr oavsett om du köper 2st nipplar som väger 5g

gjorde mig sur, säger inte att dom skulle stå för 1st frakt för jag kan ha missat men va fan kan man inte skicka brev länge? 100kr frakt för 5g?

så kallat "expeditions avgift"

Last edited:
Fortfarande samma gamla banner och Stunt jackan kostar tusen spänn MER i bannern än i webbshopen. :va

Hej,
Jag jobbar idag på 24MX. Vi ber om ursäkt för att vi inte uppdaterat vår bannerannonsering på länge, det är verkligen inte snyggt. Inte heller är det särskilt begåvat att annonsera produkter 1000 kronor dyrare än de kostar i verkligheten. Vi tar tag i det så fort som möjligt. Bortsett från mc-stödet som är helt slut, så finns det idag bättre erbjudanden i shoppen än i annonsen, så har ni tid och lust kan ni kolla in lagerrensningen här: http://www.24mx.se/lagerrensning/#320

Att det är slut på Michelindäck är ett tekniskt fel på siten. Vi upptäckte det precis och kollar på hur vi ska lösa det.

Vi skickar alla beställningar oavsett storlek med paket för att de ska vara spårbara. Det blir rätt trist om man vill beställa som i detta fall ett par ekernipplar, men man vet i alla fall att de kommer fram.

Om någon känner att vi inte har gjort 100 % rätt för oss ska vi naturligtvis fixa det. Om ni kontaktar oss via info@24mx.se eller 08-605 38 80 så ordnar vi en rättvis kompensation på direkten.

Ber ännu en gång om ursäkt för de gamla annonserna.

Bästa hälsningar, Daniel

Ps. Nu är ordinarie personal tillbaks i butiken.

Jag beställde en del grejor till grabbens cross bla. en timräknare som pajade efter 5h ringde igår och påpekade felet,i dag kom det en ny och dyrare modell på posten det kallar jag service så jag kommer absolut att handla där i fortsättningen:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT