2400 milaservice, vad får man pynta?

Ligger nånstans runt 4-5 tusen har jag för mig... men sen varierar det om du lämnar in den hos en märkesverkstad lr inte.

Du kan kanske göra det billigt om du monterar ner allting och kör hojjen med släp till verkstaden, så utför dom bara mätningarna/justeringarna.

Jag lämnade i min hoj en gång. En pungspark o två upphostade valnötter senare så lärde jag mig min läxa. Det fanns för mig ca 6000anledningar att lämna ALDRIG bort hojen för service. någonsin!:tummenupp

Säkerligen alldeles för mycke:) Olja å filter byter du lätt själv, tändstift å luftfilter inga problem å när du ändå är av med tanken så kollar du ventilspelet me. Lätt å smidigt, tar du de lugnt å försiktigt så gör du de på en eftermiddag!

Jag lämnade i min hoj en gång. En pungspark o två upphostade valnötter senare så lärde jag mig min läxa. Det fanns för mig ca 6000anledningar att lämna ALDRIG bort hojen för service. någonsin!:tummenupp
Här är en till som lärt sig samma läxa... enda anledningen att lämna in stavas garanti.

Har för mig att kravet för märkesverkstad försvann för bilar för ett par år sedan, är det någon som vet varför det inte gäller mc? Har försökt forska i det några gånger men inte hittat något.

Har för mig att kravet för märkesverkstad försvann för bilar för ett par år sedan, är det någon som vet varför det inte gäller mc? Har försökt forska i det några gånger men inte hittat något.

Det gäller väl mc också :va
tror kravet är att det ska vara "fackmannamässigt utfört", dvs att du ska kunna bevisa att du använt de oljor, filter, stift m.m. som tillverkaren säger att du ska använda samt att du ska kunna påvisa din egen kompetens på nåt vis. Om det sedan verkligen fungerar vid ett eventuellt garantiärende har jag ingen aning om, men så här har jag fått det förklarat för mig.

chansa :gnissla:näsblod

Hos mig är det nästan gratis :fyllisar (fast det brukar ta lite tid)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman