24-timmars Oschersleben

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Snart bär det av till Tyskland för Sveriges enda VM-team i Roadracing, Team fagersjö-el.se #12.
Det är German Speedweek med Endurance-VM:s enda 24-timmarslopp som höjdpunkt den 14-15/8 som hägrar.

Förare blir:
Lasse Carlbark
Tobias " Räsertobbe" Andersson
Jan Greven
Niklas Carlberg, reserv.

Vi kommer informera på Sandy Berlins hemsida www.sbracing.info med rapporter och chat så titta gärna in där då och då.

Mer info finns även på www.worldendurance.com samt www.speedweek.de

Kolla här för ett reportage från förra året http://www.fagersjo-el.se/team.htm

/Jocke

Last edited:
Satan va läckert, jag vill oxå följa med :(

Verkligen coolt att någon satsar på Endurance. Det är bara riktigt hårda killar som klarar av sådant. Kul att svenskarna står sig i konkurrensen också.

Nu är vi på plats i Tyskland.
Idag onsdag börjar årets 24-timmarstävling med Speedweek på Oschersleben med fria träningar hela dagen.

Än så länge har allt flytit på bra, allt fungerar som det ska och tiderna börjar sakta krypa neråt.

Det finns för övrigt många andra svenskar här också i sidvagnsklassen, såg minst 6 st svenska namn på startlistan, alltså minst 3 ekipage. Träffade R2 som hastigast som hjälper sin brorsa här. Kommer meddela deras resultat också, 10.45 på söndag kör dom sitt race.

/Jocke

Bifogat

• Oschersleben Track Map.jpg
    Oschersleben Track Map.jpg
    47.6 KB · Visningar: 68
Last edited:
Mille-R skrev:
Nu är vi på plats i Tyskland.
Idag torsdag börjar årets 24-timmarstävling med Speedweek på Oschersleben med fria träningar hela dagen.

Är det inte onsdag idag ??

Lycka till - Hoppas hojen håller ihop

//A

Idag, TORSDAG så börjar första kvalen. Pågår faktiskt just nu och Lasse har precis kört sin bästa tid hittills. 1.34,1 vilket är mycket bra, visserligen kör GMT94 på 1.29,7 men vi ligger 11 nu när det är 4 min kvar på först 20 min passet.

Bifogar en bild på lite av däcken som används :tungan

Bifogat

• PICT0016.JPG
    PICT0016.JPG
    132.8 KB · Visningar: 121
Mille-R skrev:
Idag, TORSDAG så börjar första kvalen. Pågår faktiskt just nu och Lasse har precis kört sin bästa tid hittills. 1.34,1 vilket är mycket bra, visserligen kör GMT94 på 1.29,7 men vi ligger 11 nu när det är 4 min kvar på först 20 min passet.

Bifogar en bild på lite av däcken som används :tungan

1,34,1 inte värre!!! Får vi nog mobba honom lite!!!!

Mange77 skrev:
Fagersjö El lyckades kvala in på en total 10:de plats. Bästa hittills!!!! :notme :banana
Jajamensan, det här är skitkul, ska bli spännande i helgen. Hoppas det kommer några svenskar och hejar. Har träffat 5-6 st redan så några blir det i alla fall. Tydligen ska det bli bra väder till helgen också. Idag regna det några skvättar på em men annars mest sol. Starten går kl 15.00 på lördag, ni som inte kan komma kan följa oss på www.sbracing.info där chatten kommer vara öppen och jag tittar in där då och då. Sen finns live-timing på http://www.speedweek.de/inhalt/ergebnisse/live_ergebnisse.asp?ButtonID=26

Reuterholt kvala förresten in på en tredje plats bland sidvagnarna så där kanske det kan bli en pallplats. Racet går 10.45 imorgon.

Bifogar en bild där Eurosport intervjuar Jim Agombar som kört för Team fagersjö-el förut angående någon programvara för Endurance-hojar, kanske kommer på TV :)

/Jocke

Bifogat

• PICT0022.JPG
    PICT0022.JPG
    113.7 KB · Visningar: 109
Last edited:
Vad är det för junk KTM har släppt ut på banan???

Bifogat

• lc8.jpg
    lc8.jpg
    21.3 KB · Visningar: 97
  • lc82.jpg
    lc82.jpg
    54.8 KB · Visningar: 83
gixxermf skrev:
Vad är det för junk KTM har släppt ut på banan???
Ja det kan man undra men som tur var kvala dom inte in, hade varit en säkerhetsrisk på banan. Nu håller warm-upen på och vädret är perfekt, mulet men inget regn.

Bifogar en bild på en del av teamet.

Bifogat

• PICT0029.JPG
    PICT0029.JPG
    137.2 KB · Visningar: 131
Lasse fick en kanonstart och låg 4 efter första varvet.

Jag sitter en stund på chatten www.sbracing.info nu om ni har några frågor.

Fler bilder läggs dagligen upp på www.rapido.se

Bifogat

• PICT0018.JPG
    PICT0018.JPG
    135 KB · Visningar: 75
  • PICT0021.JPG
    PICT0021.JPG
    129.3 KB · Visningar: 72
Last edited:
Trevligt med all rapportering från Oschersleben du ( Mille-R ) fixar med här på SH och på RapidoWebben! :tummenupp

Vi som sitter kurar i klubbkåken i ett småregnigt Tokholm (men var fint i Roslagen på dagen..) håller tummarna för att det ska gå bra och skickar en hälsning till alla som är på plats!

PS/ Bra "placering" av Rapidoflaggan :D /DS

/B

Skit!!!!!!!!

Soppa torsk och krasch!! Osis att det ska hända jämt för #12....
Läs mer på www.sbracing.info
:huvet

benkar skrev:
Trevligt med all rapportering från Oschersleben du ( Mille-R ) fixar med här på SH och på RapidoWebben! :tummenupp

Vi som sitter kurar i klubbkåken i ett småregnigt Tokholm (men var fint i Roslagen på dagen..) håller tummarna för att det ska gå bra och skickar en hälsning till alla som är på plats!

PS/ Bra "placering" av Rapidoflaggan :D /DS

/B

Vi jobbar oss sakta uppåt igen efter kraschen. Depåstoppet tog 15 min så vi förlorade ca 10 varv på det. Nu ligger vi 13 med 5 varv upp till 10:e placering som vi hoppas kunna fixa. 5 varv kör man inte in men med lite tur kan det lösa sig.
Målgång om 10 timmar.

/Jocke

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph