2025 Liqui Moly GP of Germany

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

MotoGP 11 – 13 Juli Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland​

Sachsenring​

Nu på Sachsenring blir det vänstervarv och med tanke på Marc Marquez form så tror jag inte rekordhållaren Bagnaia kommer greja och hålla emot.
På Söndag vet vi.
Några tider
1752095624590.png

Bifogat

• 1751731650537.png
    1751731650537.png
    78.3 KB · Visningar: 165
  • 1752095502897.png
    1752095502897.png
    111.4 KB · Visningar: 4
Last edited:
Om det normalt är 70% att Marc vinner är det väl en bit över 95 på vänsterbanor.
Allt annat än Marc betyder att Marc kraschat...

Om det normalt är 70% att Marc vinner är det väl en bit över 95 på vänsterbanor.
Allt annat än Marc betyder att Marc kraschat...
Nu är det ju så att Marc hade en dålig helg 2024 på Sachsenring, tog sig inte till Q2, fick startplats 13 och blev 2:a i Racet.
Men eftersom det otänkbara har hänt (2:a på vänstervarv) så kan det ju inte hända igen.
Tage Danielsson: "Risken för en upprepning är så liten att den är försumbar. Med det menas att den finns inte, fast bara lite." :)

JMart ska testköra lite hoj den 9/7 på Misano.
Jag håller alla tummar för att han håller! 👍
Om det går bra siktar han på att köra i Brno.
Men jag fruktar repris på MM 2020.
JM ej klar för MotoGP 2025, speciellt inte på en hoj han inte gillar. Inte är van att köra.
JM är ju en "Ducatiförare" genom kört Ducati under alla 4 MotoGP åren, 2021,22,23,24.
1751894284823.png
Är alla Jorge i MotoGP lite griniga ? Eller finns det undantag ?

Men jag fruktar repris på MM 2020.
JM ej klar för MotoGP 2025, speciellt inte på en hoj han inte gillar. Inte är van att köra.
JM är ju en "Ducatiförare" genom kört Ducati under alla 4 MotoGP åren, 2021,22,23,24.
View attachment 517928
Är alla Jorge i MotoGP lite griniga ? Eller finns det undantag ?
Ja, det är väl det alla oroar sig för. 🫣
Men det känns ju inte som han kommer ta i från tårna när han dels inte vill skada sig mer och dessutom vill lämna iaf.

Absolut! Det sitter i namnet! 😅😉

La klarlacken nu idag på 3st kåp-set som ska åka ner till Sachsenring på onsdag. Det till den Svenske föraren Valdemar Mellgren som kör i Northern Talent Cup serien för Nordgren Racing.

NTC kör som support klass nu på den Tyska och sen den Tjeckiska GP racet med nästa vecka.

Tror inte att det är någon annan Svensk som kommer köra på dessa racen nu. Så är ni på plats så får ni gärna komma förbi och hejja på Svenska föraren och teamet eller hejja ifrån åskådarplats! 😎

Är man inte på plats så går det att följa racen på deras Youtube-kanal. Kan lägga länk på senare inlägg i tråden.

1000015770.jpg

Last edited:
La klarlacken nu idag på 3st kåp-set som ska åka ner till Sachsenring på onsdag. Det till den Svenske föraren Valdemar Mellgren som kör i Northern Talent Cup serien för Nordgren Racing.

NTC kör som support klass nu på den Tyska och sen den Tjeckiska GP racet med nästa vecka.

Tror inte att det är någon annan Svensk som kommer köra på dessa racen nu. Så är ni på plats så får ni gärna komma förbi och hejja på Svenska föraren och teamet eller hejja ifrån åskådarplats! 😎

Är man inte på plats så går det att följa racen på deras Youtube-kanal. Kan lägga länk på senare inlägg i tråden.

View attachment 517936
Imponerande

View attachment 517936
Hej, Roligt att läsa.. Vad är det för hoj han kör med?

Hej, Roligt att läsa.. Vad är det för hoj han kör med?
Hondas produktions Moto3:a, Honda NSF250R.

Dom får uppdatera lite med värre bromsar, fälgar och avgasrör. Så påminner lite i reglementet mera så som Asia Talent Cup eller European Talent Cup har.

Kommer vara på plats om inte campingen blir full innan jag hinner dit. Återkom med länk och hålltider!

Ska nog komma en direktlänk man kan skicka till racet som ska gå. Men ser den inte än där.

Hondas produktions Moto3:a, Honda NSF250R.

Dom får uppdatera lite med värre bromsar, fälgar och avgasrör. Så påminner lite i reglementet mera så som Asia Talent Cup eller European Talent Cup har.
Om jag räknat rätt så borde dom komma upp i ca 205km/h, spännande nog (för mig).

Om jag räknat rätt så borde dom komma upp i ca 205km/h, spännande nog (för mig).
På Sachsenring kan dom nog komma upp i den farten.

Högsta uppmätta toppfart för våra std NSF250R är 225km/h på Anderstorp. Med 2 olika förare Kollgren och Lampinen Olsson. Mätt med gps datalogger.

På Sachsenring kan dom nog komma upp i den farten.

Högsta uppmätta toppfart för våra std NSF250R är 225km/h på Anderstorp. Med 2 olika förare Kollgren och Lampinen Olsson. Mätt med gps datalogger.
Var dom uppväxlade då ?
Jag utgick från 13000 RPM och nominell bakhjulsdiameter.
Men däcket växer kanske i den farten ? Varvade över 13000 RPM ?

Last edited:
I helgens Northern Talent Cup så är det lite att även hålla koll på den14-åriga tjejen Smilla Göttlish, som fått beviljat Wild Card. Det för att hon är en riktigt snabb förare och har kört ifrån flera av dom snabba förarna i NTC innan i andra serier.

Just nu leder hon ADAC Junior Cup med 28 poäng till 2:an. Vinns bl.a i helgens race på Oschersleben.

1000015939.jpg

Var dom uppväxlade då ?
Jag utgick från 13000 RPM och nominell bakhjulsdiameter.
Men däcket växer kanske i den farten ? Varvade över 13000 RPM.

Dom får varva 13.500 enligt reglementet. Sen drevas dom om såklart för alla olika banor för att det ska passa bäst.

Back