Video 2017 Suzuki GSX-R1000 vs 2017 Honda Fireblade 1000RR

I Performance Bikes 2017 Augusti så kör Michael Rutter Suzuki GSX-R1000R och BMW S1000RR, båda gathojar kompletta med belysning och nummerskyltar ett varv runt TT-banan. (Under träningen?). Båda hojar hade fått Metzeler M7RR på hjulen, kalltryck 36PSI (2,5 bar) fram och bak.
ABS hade man kopplat bort på båda hojarna genom rycka säkringar eller andra knep(?).
Genomsnittshastighet med kalla däck vid start GSX-R1000R 121,90 MPH, S1000RR 118,44 MPH.
Min tolkning är att BMW hämnades av elektroniken som blev förvirrad vid hoppen. Styrka snabbast på SULBY.
Suzukin styrka lättast svänga med och mindre strul med elektroniken.
För att köra fortare ville Michael Rutter som första steg ha bättre däck och högre kåpglas !
(Och jag gissar däckvärmare innan start för först efter Ballagarey kände han däcken nått "arbetstemperatur")
BMWn finns ju hur mycket som helst om men på Suzukin
Ride Mode A
Traction control 2
Quick shifter / Auto blipper 1
ABS Disabled
Gearshift reversed to race pattern
Rearsuspension (for Michael Rutter) reduced preload 1/2 turn add 1 turn compression 1/2 rebound
Front suspension removed 1 turn preload (för lättare få hjulet hålla fast i asfaltojämnheter) 1 turn added compression, no change rebound.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top