2003 var det stor premiärrunda i Tokholm 23 mars... I år då?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hmmm, förra året, 2003, var det "stor premiärrunda" för många i trakterna av Tokholm söndag 23 mars... kanonväder! Med all säkerhet hade en hel del varit på vägarna tidigare, om inte annat på lördagen, men just den här söndagen var det riktigt kanonväder, säkert +15 C och ett kanonstort gäng på torra vägar! :)

Några bilder från SH-rundan HÄR!

Man kan ju sitta och hoppas, men tex med tanke på att det är 4 cm is utanför mitt garage just nu, och bara en vecka fram till samma datum som förra året, så känns det INTE som om historien från 2003, med en väldigt tidig vårrunda i Tokholm, kommer upprepa sig i år? Eller...?

Jag ÄR körsugen, NU!

/B

Last edited:
Jag tänker köra imorgon. Sista rycket innan yttre omständgiheter tvingar mig att sälja igen. :mad:

Jag kommer upp te Fjollträsk den 19/3-21/3, om det är skapligt väder så kör jag gärna en runda, givetvis så har jag redan fixat en lånehoj :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Jag kommer upp te Fjollträsk den 19/3-21/3, om det är skapligt väder så kör jag gärna en runda, givetvis så har jag redan fixat en lånehoj :tummenupp

Ja du, skulle ju va kul synas igen! Du var väl uppe i jul, lite prat på Tivoli annandagen då? Inte 100% på/med på alla trådar, men du skulle väl på "för-SH-pubrundan-på-Tivoli 20/3"?

Jag är en sådan där riktig "solskensåkare" som vill ha torra vägar och runt +12-15 C innan jag ger mig ut... frusen och rädd för kalla däck... :rolleyes: och tittar man på mars månad så har jag hunnit va med om hojköra i mars 1989 och mars 2003, och inget däremellan, men håller tummarna på att växthuseffekten fixar samma marsväder 2004 som det var 2003.... :yoparty

/B

benkar skrev:
Ja du, skulle ju va kul synas igen! Du var väl uppe i jul, lite prat på Tivoli annandagen då? Inte 100% på/med på alla trådar, men du skulle väl på "för-SH-pubrundan-på-Tivoli 20/3"?

Jag är en sådan där riktig "solskensåkare" som vill ha torra vägar och runt +12-15 C innan jag ger mig ut... frusen och rädd för kalla däck... :rolleyes: och tittar man på mars månad så har jag hunnit va med om hojköra i mars 1989 och mars 2003, och inget däremellan, men håller tummarna på att växthuseffekten fixar samma marsväder 2004 som det var 2003.... :yoparty

/B
Stämmer bra det, jag får väl låna nån gammal RSV-R -00 och fegåka lite :D

Mattias skrev:
Jag tänker köra imorgon. Sista rycket innan yttre omständgiheter tvingar mig att sälja igen. :mad:
Vafalls?? Men gläd dig åt att det inte var inre omständigheter kanske!!

...R.O.L.F

Jag funderar på att ta en sväng NU! Här har vi 5+, så det ska funka. För en liten tur. :)

Här i södra soliga Norge, efter en mycket lovande vecka och planerad premiär denna helg, vaknade jag upp till detta idag... (bilden visar lite av min garageuppfart och vägen utanför huset). :mad:

13_mars_2004.jpg

EDIT: Nu, några timmar senare ser det inte bättre ut.

2607.jpg

Last edited:
rerell skrev:
Här i södra soliga Norge, efter en mycket lovande vecka och planerad premiär denna helg, vaknade jag upp till detta idag... (bilden visar lite av min garageuppfart och vägen utanför huset). :mad:

Wohooo!! :hoppa På med dubbisarna & ut & dra feta bredställ! :tummenupp

Fazer skrev:
Jag funderar på att ta en sväng NU! Här har vi 5+, så det ska funka. För en liten tur. :)

Nu åker jag till Donken och tar en fika! Vi ses där? :tummenupp

Last edited:
Japp! Då va det klart, med 2:a turen för i år. Men den här gången blev det en längre tur, ca 6 mil. Åååååååååå vad det va skönt, tänk om ett par veckor då har de tagit bort gruset också. Men å andra sidan, med ny hoj med nya däck på. Kanske det, bara är bra att man måste ta det lite försiktigt.
Nu är det inte långt kvar :squid

benkar skrev:
Hmmm, förra året, 2003, var det "stor premiärrunda" för många i trakterna av Tokholm söndag 23 mars... kanonväder! /B

Arrgh, var det så tidigt på året. Verkar inte så hoppfullt i år dock. Vi får hoppas!!!

När bara vägarna är torra och rena ska jag ta en tur ett par kvarter bort till däckfirman och fixa nya sulor. Lite snö kvar här också och mer lär det väl bli innan våren kommer.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!