2000 mila service

colou5

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
CBR 600 RR
Hej!

Köpte min yamaha r6 när den hade gått 1700 mil och ska göra en 2000 mila service när säsongen börjar nästa år. Tänkte bara kolla vad priserna ligger på så man vet att man inte blir lurad ller liknande samt undrar jag vad dom gör på en 2000 mila servic?

Tacksam för alla svar.

/Colou5

colou5 skrev:
2649774 Hej!

Köpte min yamaha r6 när den hade gått 1700 mil och ska göra en 2000 mila service när säsongen börjar nästa år. Tänkte bara kolla vad priserna ligger på så man vet att man inte blir lurad ller liknande samt undrar jag vad dom gör på en 2000 mila servic?

Tacksam för alla svar.

/Colou5

Kostar mellan 2000-5000kr

Tändstift
Luftfilter
Olja
Oljefilter

Tror det var allt dom gjorde på min service. Men har du en verkstadshandbok står allt där.

Mr Helmut skrev:
2649875 Kostar mellan 2000-5000kr

Tändstift
Luftfilter
Olja
Oljefilter

Tror det var allt dom gjorde på min service. Men har du en verkstadshandbok står allt där.

Hej du.
OJ OJ OJ,,lämnade du in den i Stockholm(he he),,eller vad?
2000-5000 ;- för att byta stift, filter och olja,,FY FAN.!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur var det med bromsbelägg, kedja(smörjning o justering) ,grep(smörning o justering), gasvajer(samma här),synkronisering av förgasare/alt. justering av insprutning(HUR MÅNGA MC FIRMOR FIXAR DET IDAG?????T.ex.),styrlager, bromsvätska, kopplingsvätska däckstryck,,,etc etc.
Finns en hel del att kolla på en vanlig servive,,kolla bara i era /kvitton/service-böckar, så skall ni se hur ni blir blåsta på de flesta mc-firmor,,,de skrivar ju inte ens vad de har gjort!!!
Och jämför med eran instruktionsbok,,,så skall ni se.
Hälsar Frostie.
Bara en räkning på olja + filter+ jobb(och det säjer ju mycket,,,NÄ!!!!),,,,,,viola!!!

turbobiker44 skrev:
2652624 Hej du.
OJ OJ OJ,,lämnade du in den i Stockholm(he he),,eller vad?
2000-5000 ;- för att byta stift, filter och olja,,FY FAN.!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur var det med bromsbelägg, kedja(smörjning o justering) ,grep(smörning o justering), gasvajer(samma här),synkronisering av förgasare/alt. justering av insprutning(HUR MÅNGA MC FIRMOR FIXAR DET IDAG?????T.ex.),styrlager, bromsvätska, kopplingsvätska däckstryck,,,etc etc.
Finns en hel del att kolla på en vanlig servive,,kolla bara i era /kvitton/service-böckar, så skall ni se hur ni blir blåsta på de flesta mc-firmor,,,de skrivar ju inte ens vad de har gjort!!!
Och jämför med eran instruktionsbok,,,så skall ni se.
Hälsar Frostie.
Bara en räkning på olja + filter+ jobb(och det säjer ju mycket,,,NÄ!!!!),,,,,,viola!!!

Kn-filter
Bänkning med justering
Olja
Oljefilter
Tändstift

Det gjorde han på min 2000 mils service och det kostade 4500kr, när jag nämnde det i någon annan tråd tyckte dom det var väldigt billigt.

Bromsvätskan var bytt på en service 3 månader och 500 mil tidigare.

Ville mest ha en stämpel.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!