2 användare 2 skärmar?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Här har ni något att bita i:

Vet att det går, för jag har sett det själv men hur göra?
Alltså, 1 dator, 2 grafikkort/2 skärmar.
Hur får man till det så att gubbe1 är inloggad så ser han sitt skrivbord på skärm1.
Gubbe2 kan samtidigt vara inloggad och se sitt skrivbord på skärm2!

Jag har en kund som har just den funktionen, men den som satte ihop burken till kunden har konkat och går inte att få tag på.

Tror han hade använt sig av wmware för att få till det men är inte säker på hur :va

Så, datanördar, förenen eder och kläm fram hur man ska få till det :tummenupp

Det är väl inte värre än att sätta upp två virtuella burkar med VMW och sen köra ett fönster på varje skärm? :va

Ok
Men hur väljer man vilken skärm som ska vara på vilket skrivbord?
Samma med mus/tangentbord?

Hittade en lösning men jag får det inte att funka under win 7 :-(

http://international.ibik-soft.com/content/view/40

This application failed to start because msvbvm50.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem

Provade att installera om och att köra det i XP SP3 kompabilitetsläge utan framgång.

Mer tips mottages tacksamt!

Ladda hem msvbvm50.dll och lägg den i programmappen för programmet du installerade.

Det är en dll-fil som krävs för att köra MS Visual Basic 5.0-program, antagligen finns inte den inkluderad i win7-installationer. Brukar funka att bara dra hem den (eller kopiera från en winxp-burk) och lägga i samma mapp som exe-filen. Ful-lösning? Visst, men de funkar också ibland :)

Samma sak kan göras om något program saknar t.ex. msvcrt60.dll eller liknande (MS Visual C Run-time).

Ladda hem msvbvm50.dll och lägg den i programmappen för programmet du installerade.

Det är en dll-fil som krävs för att köra MS Visual Basic 5.0-program, antagligen finns inte den inkluderad i win7-installationer. Brukar funka att bara dra hem den (eller kopiera från en winxp-burk) och lägga i samma mapp som exe-filen. Ful-lösning? Visst, men de funkar också ibland :)

Samma sak kan göras om något program saknar t.ex. msvcrt60.dll eller liknande (MS Visual C Run-time).

Hittade ett liknande program som gör det jag vill men det fuckade upp hela skiten, muspekaren försvann så nu blir det nog ominstallation om ingen har något tips för att lösa det.

Tänkte precis det, aldrig värt krånglet. Sitta 1 heldag = kostnaden att köpa en till burk i princip.

Tänkte precis det, aldrig värt krånglet. Sitta 1 heldag = kostnaden att köpa en till burk i princip.

Det är ett litet experiment för att se vad som behövs göras för att få det att funka.
När man väl har klurat ut hur det funkar ska det ju inte behöva ta lika lång tid att göra samma sak igen.

Finns bättre lösningar än att dela på en dator men det riktar sig till lite större företag (virtuella klienter). Låter som denna lösning är för ett litet företag?

Finns bättre lösningar än att dela på en dator men det riktar sig till lite större företag (virtuella klienter). Låter som denna lösning är för ett litet företag?

Nja. det var faktiskt för att köra 2 ljud/bildzoner hemma.
Har en burk som spelar upp film & musik i hembion.
Recievern som allt går igenom har en zon2 också och den andra zonen tänkte jag använda i köket.
Ska ha en touchskärm i köket som jag kan använda till att styra en del av anläggningen med, surfa på, kolla film, spotify, itunes mm

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park