Video 1h Romaniacs för er som har tid över...

Välgjord och helt klart sevärd!

Jo de e salta pöjkar :yoparty... Själv skulle ja nog ha större chans å ta mej igenom kvalificeringen me cykeln på ryggen :D... Tävlingen i sej skulle inte va å tänka på :3freak

Redbull Romaniacs är verkligen ett riktigt test av den mänskliga fysiken... Damn, nog för man har enduro drömmar men kommer nog aldrig drömma om att göra de där... Nog för jag gillar att utmana mig själv men Romaniacs är lite för stort mål... :tummenupp

Kan inte hjälpa att jag tycker att det där är vansinnigt mycket fetare och roligare att kolla på än när BK Häcken kickar boll på en blöt gräsplan.

Tack för denna! Perfekt nu när man ligger hemma magsjuk och allmänt eländig..

// Jones

Funderar seriöst på att ha som mål i livet att ställa upp i Romaniacs.
Någon här på sporthoj som vart där?

Har aldrig ägt en enduro även om jag testat på några gånger. Tänkte däremot skaffa och i så fall börja med lokala tävlingar för att sedan öka svårigheten och tillslut köra Romaniacs om säg 10 år. Är det möjligt?

Funderar seriöst på att ha som mål i livet att ställa upp i Romaniacs.
Någon här på sporthoj som vart där?

Har aldrig ägt en enduro även om jag testat på några gånger. Tänkte däremot skaffa och i så fall börja med lokala tävlingar för att sedan öka svårigheten och tillslut köra Romaniacs om säg 10 år. Är det möjligt?

Jo visst har jag det....

Romaniacs är inte överdrivet svårt det är mest meningslös kapitalförstöring. Som fysisk och åkmässig utmaning finns där gott om bättre tävlingar, novemberkåsan, Piajärve runt, Last man standing mfl. Romaniacs handlar lika mycket om publikfrieri och att kasta cykeln bland utlagda stenblock som enduroåka.

Jo visst har jag det....

Romaniacs är inte överdrivet svårt det är mest meningslös kapitalförstöring. Som fysisk och åkmässig utmaning finns där gott om bättre tävlingar, novemberkåsan, Piajärve runt, Last man standing mfl. Romaniacs handlar lika mycket om publikfrieri och att kasta cykeln bland utlagda stenblock som enduroåka.

Okej då får man helt enkelt ge sig in i leken och se var man hamnar.
Men om man ska ha ett mål så måste det ju vara något specifikt. Och även om det kostar pengar så känns Romaniacs just som ett sådant mål. Det kommer självklart finnas många delmål på vägen.

Hur mycket hamnar prislappen ungefär på för Romaniacs du som gjort det förut?

Okej då får man helt enkelt ge sig in i leken och se var man hamnar.
Men om man ska ha ett mål så måste det ju vara något specifikt. Och även om det kostar pengar så känns Romaniacs just som ett sådant mål. Det kommer självklart finnas många delmål på vägen.

Hur mycket hamnar prislappen ungefär på för Romaniacs du som gjort det förut?

Tävlingen i sig är inte särskilt dyr det som kostar är att köra till östeuropa och ha med sig folk som kan hjälpa till med logistiken. För hjälp behöver du. Så en 15-20kkr + en ny hoj och lite reservdelar får man räkna med.

Det är bara att åka riktigt mycket enduro. Svensk enduro håller väldigt god klass, där finns gott om tävlingar med bra terräng och fina arrangemang. Behärskar man svenska tävlingar så gör man inte bort sig som kontinentaleuropeerna gör när de kommer till extremenduro typ Romaniacs.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!