190cm!!

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Kort fråga, får jag plats på en Husa 650sm????? 190cm.. (skiter i hur det ser ut, bara allt känns smidigt)

justera?

Finns ju andra dynor och styrhöjjare så lite justerings möjligheter har du iaf.
enkelt också att byta fjädrar om den känns för mjuk och blir för låg

wannagofast skrev:
Kort fråga, får jag plats på en Husa 650sm????? 190cm.. (skiter i hur det ser ut, bara allt känns smidigt)
Ska du ha en husa så måste du skita i hur det ser ut hehe :)

Missförstå mig inte! De är feta och snabba och allt... men de är fan inte snygga...

(ooops, nu har jag säkert gjort en massa husare arga... - sorry) :D

Ja, men är du över 180 och ska åka motard (dvs inkl offroad) så behöver du höja styret något för att ha bra kontroll när du står och kör. Kostar inget alls mer eller mindre.

Christophe Bertrand, Husaförare i EM/VM i många år är över 190 också.

Daniel

Jag är 187 stolta centimeter över havet. :D Antar att det inte ska vara så stor skillnad för en som är 190. För mig funkar det bra att köra en Husaberg, har skaffat styrhöjare till min... Funderar på en högre sadel så jag får ännu skönare vinkel på benen, dock inget att klaga högljutt om, funkar bra som det är men vill bara optimera... Eller så får jag justera läget på broms och växel...

Köp en Husa, du lär inte ångra dig! :yoparty

Husaberg

Tjenamors...själv är man begåvad med 192cm och jag tycker att husan är fin att åka på om man höjer styret.Men det är klart för en tusenlapp så har du en husa dyna modell högre dessutom.
Husan är väl en av dom största hojjarna att åka på oxå...så det är nog ingen risk att benen släpar efter...haha :7peta

Känner en som kör 125a , 195 lång.
Kör ifrån dom flesta :hihi

Ja är 190 och ja sitter faktiskt rätt skönt, fast ja har lite funderingar på och höja den lite men det är inget som stör mig :)

husa är höga som hus. :hihi Min är dessutom höjd i styret nästan på gränsen till för stor för mig. Tror inte du kommer ha något problem alls med den hojen. Själv är jag 185cm

Spelar väl fan ingen roll hur lång man är. Är 195cm och åker i E1 klassen så det funkar. Det är ju bara att bygga om om det inte funkar. Ex höja styret, flytta fram styret, byta krona, höja sadeln, sänka fotpinnarna, fixa ny bakram som är högre etc etc

wannagofast skrev:

Jag kör en CRF 450, ser lite löjligt ut....men va f*n det är roligt :)

Edit:Glömde säga att jag är 195 cm.

Bifogat

• CRF 001.jpg
    CRF 001.jpg
    71.5 KB · Visningar: 90
Last edited:
jra_racing skrev:
Spelar väl fan ingen roll hur lång man är. Är 195cm och åker i E1 klassen så det funkar. Det är ju bara att bygga om om det inte funkar. Ex höja styret, flytta fram styret, byta krona, höja sadeln, sänka fotpinnarna, fixa ny bakram som är högre etc etc
Tja.. Eller kanske hugga av en bit på benen!!??
Om jag hade alla dessa "självklara" svar, så hade jag kanske inte ställt frågan!!!!!

Last edited:
pontan666 skrev:
Husan är väl en av dom största hojjarna att åka på oxå...så det är nog ingen risk att benen släpar efter...haha :7peta
Menar du rymligaste eller högsta?
Rymlig är den definitivt men jag tycker inte att den är speciellt hög jämfört med andra hojar i samma kategori.

philsson skrev:
husa är höga som hus.
En FS650 är inte hög som ett hus (inte 03 & 04 iaf) då fjädringen är lite sänkt jämfört med en FE eller FC.
Jag är 184cm lång & kan stå över en FS650 utan problem.

@ wannagofast du kommer inte ha några problem med att få plats. :tummenupp Köp, om den är i bra skick. :yoparty

Jag är 190cm och och väger 72kg och kör för tillfället en offroad 125a.
Kanske ser lite knasigt ut men jag tycker det är bekvämt.
Skulle bara haft en hårdare dyna men ska ändå byta upp mig snart.

darth_igel skrev:
Jag är 190cm och och väger 72kg och kör för tillfället en offroad 125a.
Kanske ser lite knasigt ut men jag tycker det är bekvämt.
Skulle bara haft en hårdare dyna men ska ändå byta upp mig snart.

OT:
damn! 190 cm lång och väger endast 72 kg!!! :tummenupp
Du skulle passa att tävla i Taekwon-do :Bugar

Asså jag är typ 1.96 nu och jag sitter bra på min motard 125a. Kan inte tänka mig att den du ska ha är mindre.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT