*lägger mig i lite...
Om du har tänkt köra på 17-tummarna lär det bli bättre med skruv/bultdubb än 2 bakdäck som är dubbade.
Finns flera trådar om det här nu, kolla rejsers och TomK's inlägg.
Det är ett jävla jobb, men om du får till det är det värt det.
Däremot är det besvärligt som fan att få bra, speciellt när isen är lite uppkörd.
Det är jäkligt bra med 18 el 19/21 eftersom i de dimensionerna finns det bra däck, finndubb och cross/endurodubb, sen går förstås ett skitsmalt däck med en massa dubbar bättre igenom snön än ett halvfett ballongdäck på 17 tum.
Ska man bara testa är det bästa att ha en god vän som lånar ut pärlan, vill man köra några ggr på en vinter föreslår jag antingen finndubb (crossfälgar, men bara på is) eller edubb (e eller cfälg, tål ganska mkt mer än finnarna) men det innebär ju i så fall en kostnad för fälgar.
På 17"-hjulen är skruv/bultdubb bäst enl. min erfarenhet.
Bettar oftast bättre än e-dubb om du gjort det rätt.
EDIT: Kan tillägga att jag jag kör på 4-6 år gamla Cheng Shin (Finns det nån som vet hur det stavas??) endurodubb och har sinnessjukt roligt, även om jag inte har fäste nånstans, så man kan ha kul på nästan vafansomhelst så länge man bara vill
