16Gb USB-minne

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hur fasen ska man ha dom inställda för bästa prestanda!?

Mitt USB-minne på 16Gb har råkat bli raderat/formaterat, och tydligen låg det något program vid namn Launch Control eller liknande (PC .exe).

Men iallafall, jag vill flytta stora filer (över 4 Gb) mellan Mac och PC - vad för filformat/filstöd eller vad det kallas bör man köra på?
NTFS går ju saktare än en dunbagge förflyttar en bajsboll (6 timmar för att flytta över 8Gb....)

MS-nånting stödjer inte "stora" filer

PC hittar inte USB-minnet (hur svårt kan det va!?)

*lite trött, sleten och arg Werzion*

NTFS krävs i windows för att hantera filer över 4gb. Men Mac och NTFS går inte ihop.... Du kan antingen försöka splitta filerna i mindre delar och använda FAT32 som filsystem istället, eller så kan du köra med Mac HFS+ och sen installera macdrive på din PC så kan du hantera stora filer och flytta dem mellan dina maskiner.

http://www.mediafour.com/products/macdrive/

suck.... trött man blir på det hela, hur svårt ska det vara? (syftat på tillverkarna)

Tack för hjälpen!

Låter som något annat felar. 6 timmar ska det inte ta för att du kör NTFS. Om det inte är Macen som har problem med NTFSen dvs.

Jag kan inte så mycket om Mac men det går väl att använda HFS+ där. Problemet då blir väl att Windows normalt bara kan läsa det filsystemet, inte skriva.

Tog ungefär 1½ timme för mig att flytta över 1.5 gb från datorn till min mp5 (jätte avancerad mp3) idag.. kan jag ha ett liknande problem?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back