15000kr trafikförsäkring ZX 6R - TH

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Skickade på lite skoj en förfrågan om vad det skulle kosta i trafikförsäkring för en 18 åring i sthlm med körkort 2004 på en ZX 6R , svaret blev 15 lax hos trygg-hansa. Tänkte bara underätta om någon var intresserad.

Inte helt omöjligt men så är det ju bara trafik.. :va

Hojjen var förresten 2003 modell.

Villee skrev:
Skickade på lite skoj en förfrågan om vad det skulle kosta i trafikförsäkring för en 18 åring i sthlm med körkort 2004 på en ZX 6R , svaret blev 15 lax hos trygg-hansa. Tänkte bara underätta om någon var intresserad.

Inte helt omöjligt men så är det ju bara trafik.. :va

Hojjen var förresten 2003 modell.

Troligen räknade de att du har begränsad behörighet då det inte är möjligt att ha "full behörighet" när man är 18 år.

Kawa_GPX600R skrev:
F-bolag skiter ifall hojen är strypt :kocko

fast ingen verkar ju fatta detta :huvet
De verkar va du som inte fattar, OM man har mellankörkort så skiter dom INTE i det! Jag försäkrade på strypt effekt senast förra året, så jag VET!

/ Hannes

HanneZ skrev:
De verkar va du som inte fattar, OM man har mellankörkort så skiter dom INTE i det! Jag försäkrade på strypt effekt senast förra året, så jag VET!

/ Hannes

Och då förmodar jag att du har hört med ALLA bolag?!Vissa bolag skiter i det, vissa inte, hör med dom först!Sluta vara så generella så skall ni se att allt löser sig!

Dom går efter ursprungseffekten...tråkigt nog. Det finns folk som kan hålla fingrarna i styr och köra strypt. Hörde själv runt och det var inga vackra priser man fick höra

ehh, den förra talaren skrev "försäkringsbolag", det syftar mot alla försäkringsbolag, jag kollade själv med folksam, if, th, + några mindre och alla gick med på att att försäkra på mina 25 kw då jag endast hade körkort för den effekten! Detta va 2003, sen att det kan ha ändrats drastiskt det är möjligt men de har jag svårt att tro, har läst om åtminstonde en på forumet som fått sin gixxer 25 kw försäkrad!

HanneZ skrev:
ehh, den förra talaren skrev "försäkringsbolag", det syftar mot alla försäkringsbolag, jag kollade själv med folksam, if, th, + några mindre och alla gick med på att att försäkra på mina 25 kw då jag endast hade körkort för den effekten! Detta va 2003, sen att det kan ha ändrats drastiskt det är möjligt men de har jag svårt att tro, har läst om åtminstonde en på forumet som fått sin gixxer 25 kw försäkrad!

Det är nog mej som du menar, som har min gixxer 25kw-försäkrad. Det är olika vilka bolag man ringer till och vem på bolaget man pratar med, lika stort lotteri som vanligt.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!