12-stag R1

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Är inne på o bygga ett 12-stag till min gammelretta(99:a). Nån med erfarenhet av detta? typ fästpunkter osv... Bilder uppskattas:)
Nepp jag vill inte köpa! Mkt skojigare o bygga ett själv:tummenupp
/Eppe

Last edited:
Du kan få köpa mitt stag som är gjort i USA som jag själv använt på min 02 R1 när jag stuntade "over durr" in Cali! Det är av stabilt järn. Hojen kommer gå sönder före staget... promiss. Eller ja iaf, bakramen.

Om inte, så en platta bak med sidgående vinklade stag som fästs med 2 eller fler punkter utmed bakramens vinkel.

Du kan få köpa mitt stag som är gjort i USA som jag själv använt på min 02 R1 när jag stuntade "over durr" in Cali! Det är av stabilt järn. Hojen kommer gå sönder före staget... promiss. Eller ja iaf, bakramen.

Om inte, så en platta bak med sidgående vinklade stag som fästs med 2 eller fler punkter utmed bakramens vinkel.

De är just monteringen jag funderar över. Sitter det med typ genomgående bult o isf är det hål som redan finns i bakramen? Funderar på om man skulle tillverka en (eller flera) bygel o klämma om ramen. Personligen vill jag nog att staget ger sig innan ramen:näsblod o de kanske man kan avhjälpa på de sättet...
Idéer bitte!?

Hörre du Swedie! Va e de för pengar i ditt uberstag då??:)

ingen bra ide till den hojen då du har svetsad bakram gjord av luft. lär dig skrapa baklyse i stället. en 12 båge kommer bara att förstära hojen

ingen bra ide till den hojen då du har svetsad bakram gjord av luft. lär dig skrapa baklyse i stället. en 12 båge kommer bara att förstära hojen

Tack för varningen:tummenupp Grejen är att jag vill ha nått o ha foten i där bak... På motarden satte ja en xtra fotpinne bak på svingen vilket va ett lyckat drag. Undrar om de blir lika gött på rettan då hon är bra mkt bredare om arslet, vill nog till att man e något hjulbent.

Tack för varningen:tummenupp Grejen är att jag vill ha nått o ha foten i där bak... På motarden satte ja en xtra fotpinne bak på svingen vilket va ett lyckat drag. Undrar om de blir lika gött på rettan då hon är bra mkt bredare om arslet, vill nog till att man e något hjulbent.

ta bort sadeln och sätt foten där

köp eller gör en roundbar, den kan du stå i, eller såga upp ett hål i bönpallen!

Back