110cc Fiddy/minicross-motor på en DT50R

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
Jepp, tänkte hjälpa brorsan med trimmning av han moped. Min tanke är att jag ska byta ut den slöa 2-takts 50cc motorn i hans DTR mot en 4-takt 110cc vanlig fiddy/minicross, motor som levererar cirka 7hk. Vad tycker ni om det? Vilka hinder ser ni som sörsta. Vill jätte gärna ha många åsikter angående det eller om ni har tipps på någon annan motor som ersätter den nuvarande slöa motorn. Tack på förhand!

LeXi skrev:
2084072 Jepp, tänkte hjälpa brorsan med trimmning av han moped. Min tanke är att jag ska byta ut den slöa 2-takts 50cc motorn i hans DTR mot en 4-takt 110cc vanlig fiddy/minicross, motor som levererar cirka 7hk. Vad tycker ni om det? Vilka hinder ser ni som sörsta. Vill jätte gärna ha många åsikter angående det eller om ni har tipps på någon annan motor som ersätter den nuvarande slöa motorn. Tack på förhand!

Största hindret är väl att det är olagligt.
Bättre han väntar & köper en 125:a.

LeXi skrev:
2084072 Jepp, tänkte hjälpa brorsan med trimmning av han moped. Min tanke är att jag ska byta ut den slöa 2-takts 50cc motorn i hans DTR mot en 4-takt 110cc vanlig fiddy/minicross, motor som levererar cirka 7hk. Vad tycker ni om det? Vilka hinder ser ni som sörsta. Vill jätte gärna ha många åsikter angående det eller om ni har tipps på någon annan motor som ersätter den nuvarande slöa motorn. Tack på förhand!

är nog bättre att köpa trim till dt 50 än att montera dena slöa motorn.

Hjälpte en kompis för några år sen med att montera ett nytt avgassystem till en sån och den gick som fan sen:)

När jag var 15 (för sådär 16 år sen) så hade jag en DT50 med 22mm förgasare med en damstrumpa som luftfilter, 65 cc autisia cylinder uppborrad till ca 68 cc, planad topp, effektböj och en micron slutpipa till en RD125 och ett 14 framdrev.
Den gjorde 100km/h ganska precis och var hur stark som helst. Varvade nåt fruktansvärt gjorde den också.

*/ ?>
Back