10000 kr är billigt juh! Racerapport Sviestad.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är rena fyndet juh! Riktigt billigt! 10000 kronor är väl ungefär vad det kostar för en racehelg om man räknar alllt. Nästan iaf. Och vad får man för det? Jo, 2x20 + 2x30 minuters tidskval och två race. Billligt. Sedan visade det ju sig att just den här helgen gick ett kval (det första på lördag) i upptorkande så då rökte man ett set regndäck på fem varv. Ett kval (det andra på lördag) gick i tilltagande regn. Precis när vi skulle ut började det regna och då fanns vetskapen om att "Nu har du tre varv på dig att sätta snabba varv innan det blir blött". Så jävla modig jag var! Regnet skvätte mot visiret och lik förbannat satte jag en 1.05-tid! GRYMT! 17 stycken var ännu grymmare men fuck that, jag var grym!:yoparty
Vidare: ett pass gick i upptorkande efter en natts regn (söndag morgon). Väntade länge och gick sedan ut och navigerade mellan alla blöta fläckar. Sååååå kul! Och så ett vettigt pass på torr bana!:tummenupp.

Vidare fick jag ett heat (söndag) med en 14:e plats som jag fick mest för att ganska många bröt. Gjorde en riktig Rookiestart med framhjulet 3 meter upp i luften! Värdelöst! Sist av plattan! 2 poäng var ju trevligt men så värst fort gick det ju inte heller. Så vad var då behållningen? Tre tramsiga träningspass, ett vettigt samt ett mediokert heat låter ju lite sådär...

MEN LÖRDAGSHEATET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Att få till en go start, att rappt sticka in framhjulet i de luckor som uppenbarar sig, att ett slag ligga på 13:e plats efter en 18:e startposition samt framför allt, att på sista varvet få köra om två man VARAV EN PÅ YTTERN IN I TORPARN!!!!!!!!!!!:yoparty

10000 kr är ju BILLIGT för en sådan helg!!!!!

På bilden har just "Fast Freddie" Gustavsson (på sista varvet) dykt innanför Ove Zelin in i esset. Han kan dock inte hålla spåret utan jag och Ove tar oss förbi. Sedan får jag nöjet att bromsa mig om Ove in i Torparn! På yttern!!!
2 mumsiga SM-poäng!!!:)

Bifogat

• sm0182.jpg
    sm0182.jpg
    221.8 KB · Visningar: 294
I like it!
Mer sådant för kikar man i andra delar av forumet är ju bitterhet den vanligaste känsloyttringen.

10 000 :brinnerup vem ligger du med för å bränna det på en helg....
:arsele

På yttern

Kul rapport Mozz.
Ja det där med att bli omkörd på yttern i torparn vet man ju vem du lärt dig av :tungan, det snackas fortfarande om när Helge gjorde precis samma sak på hmhm när han tog i så det smakade blod :)
Lovar att jag inte ska ge dig en så enkel omkörning nästa race, då hoppas jag att kroppen vill lika mycket som hjärnan.

det kostar att tävla och köra banan en helg på anderstorp med bara träning räknade jag och magnus ut att det gick mellan 6-8000 kr beronde hur noga man va med däck :mad: för oss glada amatörer :näsblod

Grymt iaf mozz thats the spirit

Min fru! Såklart. Vem annars? Min bästa sponsor!!!

Kul rapport Mozz.
Ja det där med att bli omkörd på yttern i torparn vet man ju vem du lärt dig av :tungan, det snackas fortfarande om när Helge gjorde precis samma sak på hmhm när han tog i så det smakade blod :)
Lovar att jag inte ska ge dig en så enkel omkörning nästa race, då hoppas jag att kroppen vill lika mycket som hjärnan.

Ja, för att höja hjälteglorian på mig själv, nämnde jag ju inte att du gick i mål med underarmarna blåa i brist på blod, att du hade kramp osvosv. Hade nästan lyckats förtränga den informationen inför mig själv tom! Allt för att upprätthålla den härliga
Jag är bäst! -känslan!

Och någonting säger mig att jag får ligga i på Åsen för att hålla dig bakom mig. Vi ses!:tummenupp

That´s the spirit Mossberg :D

Tack!

Grymt iaf mozz thats the spirit

Tack!

Last edited:
Min fru! Såklart. Vem annars? Min bästa sponsor!!!

Ja, för att höja hjälteglorian på mig själv, nämnde jag ju inte att du gick i mål med underarmarna blåa i brist på blod, att du hade kramp osvosv. Hade nästan lyckats förtränga den informationen inför mig själv tom! Allt för att upprätthålla den härliga
Jag är bäst! -känslan!

Och någonting säger mig att jag får ligga i på Åsen för att hålla dig bakom mig. Vi ses!:tummenupp

Tack!

Tack!
Du vet att du är min idol Mozz, så kommer det förbli. Keep it up
Se ya at the Goose

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden