magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är rena fyndet juh! Riktigt billigt! 10000 kronor är väl ungefär vad det kostar för en racehelg om man räknar alllt. Nästan iaf. Och vad får man för det? Jo, 2x20 + 2x30 minuters tidskval och två race. Billligt. Sedan visade det ju sig att just den här helgen gick ett kval (det första på lördag) i upptorkande så då rökte man ett set regndäck på fem varv. Ett kval (det andra på lördag) gick i tilltagande regn. Precis när vi skulle ut började det regna och då fanns vetskapen om att "Nu har du tre varv på dig att sätta snabba varv innan det blir blött". Så jävla modig jag var! Regnet skvätte mot visiret och lik förbannat satte jag en 1.05-tid! GRYMT! 17 stycken var ännu grymmare men fuck that, jag var grym!
Vidare: ett pass gick i upptorkande efter en natts regn (söndag morgon). Väntade länge och gick sedan ut och navigerade mellan alla blöta fläckar. Sååååå kul! Och så ett vettigt pass på torr bana!
.
Vidare fick jag ett heat (söndag) med en 14:e plats som jag fick mest för att ganska många bröt. Gjorde en riktig Rookiestart med framhjulet 3 meter upp i luften! Värdelöst! Sist av plattan! 2 poäng var ju trevligt men så värst fort gick det ju inte heller. Så vad var då behållningen? Tre tramsiga träningspass, ett vettigt samt ett mediokert heat låter ju lite sådär...
MEN LÖRDAGSHEATET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Att få till en go start, att rappt sticka in framhjulet i de luckor som uppenbarar sig, att ett slag ligga på 13:e plats efter en 18:e startposition samt framför allt, att på sista varvet få köra om två man VARAV EN PÅ YTTERN IN I TORPARN!!!!!!!!!!!
10000 kr är ju BILLIGT för en sådan helg!!!!!
På bilden har just "Fast Freddie" Gustavsson (på sista varvet) dykt innanför Ove Zelin in i esset. Han kan dock inte hålla spåret utan jag och Ove tar oss förbi. Sedan får jag nöjet att bromsa mig om Ove in i Torparn! På yttern!!!
2 mumsiga SM-poäng!!!

Vidare: ett pass gick i upptorkande efter en natts regn (söndag morgon). Väntade länge och gick sedan ut och navigerade mellan alla blöta fläckar. Sååååå kul! Och så ett vettigt pass på torr bana!

Vidare fick jag ett heat (söndag) med en 14:e plats som jag fick mest för att ganska många bröt. Gjorde en riktig Rookiestart med framhjulet 3 meter upp i luften! Värdelöst! Sist av plattan! 2 poäng var ju trevligt men så värst fort gick det ju inte heller. Så vad var då behållningen? Tre tramsiga träningspass, ett vettigt samt ett mediokert heat låter ju lite sådär...
MEN LÖRDAGSHEATET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Att få till en go start, att rappt sticka in framhjulet i de luckor som uppenbarar sig, att ett slag ligga på 13:e plats efter en 18:e startposition samt framför allt, att på sista varvet få köra om två man VARAV EN PÅ YTTERN IN I TORPARN!!!!!!!!!!!

10000 kr är ju BILLIGT för en sådan helg!!!!!
På bilden har just "Fast Freddie" Gustavsson (på sista varvet) dykt innanför Ove Zelin in i esset. Han kan dock inte hålla spåret utan jag och Ove tar oss förbi. Sedan får jag nöjet att bromsa mig om Ove in i Torparn! På yttern!!!
2 mumsiga SM-poäng!!!