04 R1 eller 2 02/03 R1or?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Sitter med lite funderingar. Har nu 2st R1or. En 03 (race) och en 02 (gata) och funderar på om det vore värt att byta in båda (eller sälja) och införskaffa mig en 04 R1. Det jag ser negativt på det hela är att delarna till 04 R1orna är så mycket dyrare och sällsyntare (ifall jag nu kraschar, vilket jag gör). Med 2 hojar har jag ju en backuphoj hela tiden. Dock pratar vi ju om 04 R1! :p slicka! hehe

Står en silver 04 R1 här i stan nu...

Swedie skrev:
Sitter med lite funderingar. Har nu 2st R1or. En 03 (race) och en 02 (gata) och funderar på om det vore värt att byta in båda (eller sälja) och införskaffa mig en 04 R1. Det jag ser negativt på det hela är att delarna till 04 R1orna är så mycket dyrare och sällsyntare (ifall jag nu kraschar, vilket jag gör). Med 2 hojar har jag ju en backuphoj hela tiden. Dock pratar vi ju om 04 R1! :p slicka! hehe

Står en silver 04 R1 här i stan nu...

Hur hade du tänkt använda R1-04 då ? banhoj gata eller ?

Alex.J skrev:
Hur hade du tänkt använda R1-04 då ? banhoj gata eller ?
Blandras troligen. Det är ju oxå en negativ grej. Fast om jag säljer båda mina R1or i bra skick så kan jag få ut nog för att köpa en 04 R1 + en gathoj. :)

Swedie skrev:
Blandras troligen. Det är ju oxå en negativ grej. Fast om jag säljer båda mina R1or i bra skick så kan jag få ut nog för att köpa en 04 R1 + en gathoj. :)

Ja men vad tvekar du på då ?

Swedie skrev:

Lär väl inte kännas så jävla kul att klota runt en 04a på bana om man inte har spons eller jävligt välbetalt jobb?

cRoC skrev:
Lär väl inte kännas så jävla kul att klota runt en 04a på bana om man inte har spons eller jävligt välbetalt jobb?
jo precis, men handlar mer om att OM jag kraschar och förstör t.ex bakramen så tar det säkert veckor innan man får en ny på posten. Fast iofs kan man nog bygga sin egen lilla bakram. Nog bättre t.o.m...

Ja e ju som sagt lite smått sugen på en 04a. Kanske finns nått kraschobjekt nånstans?

Inspekterade även 04 R1an idag lite närmare och fann att den är mycket mycket mer raceinspirerad än tidigare R1or. Allting är väldigt lätt att nå, t.ex kamkedjesträckaren, avgassystem (lätt att lossa).. m.m. Sååå sugen. Men äh! Får nog ta o köra 03 racehoj resten av året iaf o inför nästa år köra 04an.

Swedie skrev:
Inspekterade även 04 R1an idag lite närmare och fann att den är mycket mycket mer raceinspirerad än tidigare R1or. Allting är väldigt lätt att nå, t.ex kamkedjesträckaren, avgassystem (lätt att lossa).. m.m. Sååå sugen. Men äh! Får nog ta o köra 03 racehoj resten av året iaf o inför nästa år köra 04an.

Planerna på Staterna är nerlagda eller?

beror på hur det går hos amerikanska ambassaden. Men tills dess kämpar jag för att få en aktiv RR säsong även nästa år. Samt, om möjligt... spendera vintern på rivieran.. nä men iaf åka ner till spanien ett par veckor då och då och rasta sig lite.

Tycker du ska köpa dig en R1 -05 att ha på banan nästa år. :tummenupp Säkert inge större fel på dom heller. :)

Swedie skrev:
Men det är väl inget att tveka på!!!!
Se så, spring iväg och köp en R1:a -04 nu.
Sen kan du låna ut den till mig när du sticker till USA :tungan

Söder skrev:
Men det är väl inget att tveka på!!!!
Se så, spring iväg och köp en R1:a -04 nu.
Sen kan du låna ut den till mig när du sticker till USA :tungan
jag kommer förbi med din tröja imorgon... Ring mig nu förresten :p jag har inga pengar på telen he he.. eller vänta.. hum, ska testa. Ring ring!

Swedie skrev:
Ja e ju som sagt lite smått sugen på en 04a. Kanske finns nått kraschobjekt nånstans?
Kolla på Mobile. Har för mig att det fanns nån lätt kraschad för 60-70!
Är helt klart en grym hoj, men kan man inte hämta hem nån från japan om man bara ska ha den på bana? Där är väl cyklarna mycket billigare?

Swedie skrev:
beror på hur det går hos amerikanska ambassaden. Men tills dess kämpar jag för att få en aktiv RR säsong även nästa år. Samt, om möjligt... spendera vintern på rivieran.. nä men iaf åka ner till spanien ett par veckor då och då och rasta sig lite.

1. Intro http://cayle.homeftp.net/sporthoj/blandade_rullar/04r1_intro-0820.mpeg
2. Motorn http://cayle.homeftp.net/sporthoj/blandade_rullar/04r1_engine1-0820.mpeg
3. Motorn 2 http://cayle.homeftp.net/sporthoj/blandade_rullar/04r1_engine2-0820.mpeg
4. Chassit http://cayle.homeftp.net/sporthoj/blandade_rullar/04r1_chassis-0820.mpeg
5. Stilen http://cayle.homeftp.net/sporthoj/blandade_rullar/04r1_style-0820.mpeg
6. Hjulen http://cayle.homeftp.net/sporthoj/blandade_rullar/04r1_wheel-close-0820.mpeg

Uppe om ca. 20-30 min.

nänänänä.....

svidi... gör såhär...

OM du stannar hemma i sverige, behåll båda för tillfället. tills nya 05:an kommer. då säljer du.

OM du åker till staterna, så säljer du båda o köper en när du kommer dit....

dvs sälj INTE båda NU o köp en 04:a... e INTE värt det.......

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back