överlycklig! Äntligen!!! XR600R

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
överlycklig! Äntligen!!!

Okej, lite snabbt kan jag berätta att jag har haft en satans massa otur. Hojen pajja direkt efter jag köpt den och strax efter föll jag på min arm och muskelfästet slets av (during a personalfest :). Nåja som sagt ETT RENT HELVETE. Inget hojåka på 2månader.
Med all tid i världen så letar jag annonser efter många timmar i garaget me min bror eftersom hojen var helt död. Hittar en kille som fått sin krockad och stulen osv. Sålde i princip alla delar. Så efter vi bytt startor så gick den igång på första kicken. Så magiskt skönt det kändes. Nu har jag spenderat flera timmar i garaget och fixat alla lampor så den är helt laglig o satt på massa nya delar. Den ser helt magiskt rå ut :) Men jag sprätter jag skiter i utseende. Det är för gammal hoj för att lägga tid på målarfärg.
Bilder Före och Efter! - > http://xr.kowal.dk
Kan lägga till att min arm är nästan helt frisk nu! Kör försiktigt H det!

Last edited:
själv är man nästan klar med min xr600.. :yoparty byggde klart avgassystemet idag...fy fan fick najs ljud man fick..lite mer effekt oså :rofl
faen vad folk kolla på en på stan :va
o allt till en simpel kostnad av 400spänn :tummenupp

ozeo skrev:
själv är man nästan klar med min xr600.. :yoparty byggde klart avgassystemet idag...fy fan fick najs ljud man fick..lite mer effekt oså :rofl
hehe gött!! Har du ingen film på din? Jag ska spela in nån film snart hade jag tänkt. Vädret är riktigt fint här i SKåneland.. Ha det bra och sköt om Xrn

kowal skrev:
Okej, lite snabbt kan jag berätta att jag har haft en satans massa otur. Hojen pajja direkt efter jag köpt den och strax efter föll jag på min arm och muskelfästet slets av (during a personalfest :). Nåja som sagt ETT RENT HELVETE. Inget hojåka på 2månader.

Du är bra mycket värre än mig,
det är bara hoj, bil m.m. som gått sönder direkt efter att jag köpt det....
Har inte haft sönder mig själv än :)

johan.simonsson skrev:
Du är bra mycket värre än mig,
det är bara hoj, bil m.m. som gått sönder direkt efter att jag köpt det....
Har inte haft sönder mig själv än :)

Haha! Mjo förra ägaren hade lindat startorn själv.. Han hade använt fel tjocklek på tråden plus att det var dåligt isolerat.. Glad som en lärka stack man ut o sprätte, sen helt plötsligt kom den inte igång mer pga kortslutning bland kablarna när det blev varmt. Nu har jag en orginal startor från en xr 600 -96a. Shit jag behöver fanta mig bara smeka kicken så kommer han igång.. Hur går din XL? Jag har aldrig kört en sådan. Det är ju ingefär som min fast lite mindre effekt?

kowal skrev:
hehe gött!! Har du ingen film på din? Jag ska spela in nån film snart hade jag tänkt. Vädret är riktigt fint här i SKåneland.. Ha det bra och sköt om Xrn

japp de bli film..ska bara köpa in en minidv o kameraöga..blir onboardcam :tummenupp

kowal skrev:
Hur går din XL? Jag har aldrig kört en sådan. Det är ju ingefär som min fast lite mindre effekt?

XR och XL har det mesta gemensamt,
man kan ju säga att XL är en "landsvägsmodell" av en XR.
Den är t.ex. reggad för en passagerare :)

XL har orginal 44 hästar,
fast vad den har idag 22år senare det kan man bara gissa,
den går dock upp på bakhjulet i om man drar lite hårdare på gasen :tummenupp
fast det kan iofs bero på de där effektblåset som ger lite bättre bottendrag. :banana

ozeo skrev:

Hehe jag gjorde oxå ett eget för ca. en månad sen. Uppskattad kostnad ink. allt=100kr! Maximalt flöde oxå, ingen jevra dämparull! Nu har jag ända ingen jävla nytta av det för en bil smällde sönder både mig o hojj förra veckan...

Bifogat

• Avgas.JPG
    Avgas.JPG
    88.5 KB · Visningar: 115
Nexor skrev:
Hehe jag gjorde oxå ett eget för ca. en månad sen. Uppskattad kostnad ink. allt=100kr! Maximalt flöde oxå, ingen jevra dämparull! Nu har jag ända ingen jävla nytta av det för en bil smällde sönder både mig o hojj förra veckan...

såg ut typ som mitt..men jag gjorde det lite snitsigt så de blev ovalt
:rofl kan inte ens wiila inne i stan för allt ljud nå mer.
alla käringar håller för öronen bara på tomgång :3freak
nån som vet hur jag ska få ner nivån lite mer? är de mer ull som behövs elle? hade i bra mycke :va

ozeo skrev:
såg ut typ som mitt..men jag gjorde det lite snitsigt så de blev ovalt
:rofl kan inte ens wiila inne i stan för allt ljud nå mer.
alla käringar håller för öronen bara på tomgång :3freak
nån som vet hur jag ska få ner nivån lite mer? är de mer ull som behövs elle? hade i bra mycke :va

Prova ett litet galler eller ett kryss i öppningen som slår sönder ljudet lite.

Annars kan du ju stoppa in ett rör till i det,ungefär som en Db killer.

Långa farbron skrev:
Prova ett litet galler eller ett kryss i öppningen som slår sönder ljudet lite.

Annars kan du ju stoppa in ett rör till i det,ungefär som en Db killer.

ett rör till lär ju ställa till det..vill bar få ner den värsta snärten för basen e skön :tummenupp

ska kika på de där me ett galler o se vad som händer :tummenupp

men de e ju kul med all uppmärksamhet man får :rofl

ozeo skrev:
ett rör till lär ju ställa till det..vill bar få ner den värsta snärten för basen e skön :tummenupp

ska kika på de där me ett galler o se vad som händer :tummenupp

men de e ju kul med all uppmärksamhet man får :rofl

Fritt blås behöver inte betyda att det är bäst så,
mitt ettektblås ett supertrapp blåser allt åt sidorna och inget bakåt... (se länk)
http://www.supertrapp.com/product_sections/detail.asp?CatID=21&ItemID=813-3601
alum-racing-w-bracket.jpg

Och det som händer med ljudet är att det tuffande (stånket) ljudet bryts av lite
och blir lite snärtigtare.

Men principen att ändra riktning på luftflödet kan man göra ett och annat med :)
I västa fall kan man bara skicka ner ljudet i marken så hörs det mindre vid sidan av hojjen....

johan.simonsson skrev:
Fritt blås behöver inte betyda att det är bäst så,
mitt ettektblås ett supertrapp blåser allt åt sidorna och inget bakåt... (se länk)
http://www.supertrapp.com/product_sections/detail.asp?CatID=21&ItemID=813-3601
alum-racing-w-bracket.jpg

Och det som händer med ljudet är att det tuffande (stånket) ljudet bryts av lite
och blir lite snärtigtare.

Men principen att ändra riktning på luftflödet kan man göra ett och annat med :)
I västa fall kan man bara skicka ner ljudet i marken så hörs det mindre vid sidan av hojjen....

tja nå snärtigare behövs inte
:rolleyes: låter typ såhär..bluuubp bluuu. BLUUUUPTCHATOCK TROTRORTOR!!!!
ahh..kan spela in de sen om nån e inntreserad :rofl
men vet inte hur man ska lägga upp en ljudfil :va

ozeo skrev:
tja nå snärtigare behövs inte
:rolleyes: låter typ såhär..bluuubp bluuu. BLUUUUPTCHATOCK TROTRORTOR!!!!
ahh..kan spela in de sen om nån e inntreserad :rofl
men vet inte hur man ska lägga upp en ljudfil :va
skicka ljudfilen till mig så kan jag lägga upp den... adda mig på msn elr skicka PM
steff@kowal.dk //kowal

jonnep skrev:
skicka ljudfilen till mig så kan jag lägga upp den... adda mig på msn elr skicka PM
steff@kowal.dk //kowal

blir ikväll..skickar på mejlen din :tummenupp

ähh! de sket sig..får inte ner rätta ljudet o känslan när jag spelar in..låter lite o bara bröööt bröött :rolleyes:

Last edited:
Back