örebro på fredag

Japp, några är det alltid. Så det är bara att komma, det finns folk på plats för att ta emot er.

anderssonph skrev:
2460535 blir det några som åker upp på fredagen redan till örebro?

Jag finns där. Som bor i Örebro. Skönt att vara på plats dagen innan. Och framför allt roligt. Tjata lite med dom andra tomtarna.

Arrangerande klubb bör enligt god sed finnas på plats och ta emot från kvällen innan. Halv nio ikväll visas det film i depån mot min buss om någon nu vill se.

Välkomna

RaceMe skrev:
2461017 Jag finns där. Som bor i Örebro. Skönt att vara på plats dagen innan. Och framför allt roligt. Tjata lite med dom andra tomtarna.

Arrangerande klubb bör enligt god sed finnas på plats och ta emot från kvällen innan. Halv nio ikväll visas det film i depån mot min buss om någon nu vill se.

Välkomna

Vad händer i örebro ikväll? Blir det nå rookie race? Kanske får mina delar ikväll så hinner man kanske åka om det är nått intressant :)

Edit: Såg på hemsidan nu, hoppas man hinner dit

Last edited:
Det finns folk i alla åldrar, 16-56, så du behöver inte vara rädd att inte passa in, alla är kompis med alla(nästan). Tävlingsmedelålder är kanske 30-35? Någon annan som vill gissa? :)

RookieSM skrev:
2461414 Det finns folk i alla åldrar, 16-56, så du behöver inte vara rädd att inte passa in, alla är kompis med alla(nästan). Tävlingsmedelålder är kanske 30-35? Någon annan som vill gissa? :)

Gissade på att det bara var gamla avdankade gubbar som körde så den gissningen var väll rätt :tungan

RookieSM skrev:
2461414 Det finns folk i alla åldrar, 16-56, så du behöver inte vara rädd att inte passa in, alla är kompis med alla(nästan). Tävlingsmedelålder är kanske 30-35? Någon annan som vill gissa? :)
Om vi räknar bort Ola och Kjelle så gissar jag vi hamnar på 28-30.

Motard nissen skrev:
2461450 Gissade på att det bara var gamla avdankade gubbar som körde så den gissningen var väll rätt :tungan
HÖHÖ, avdankade får man kalla sånna som man själv slår när rödljusen slocknar :7peta

Last edited:
Supermoto skrev:
2461559 Om vi räknar bort Ola och Kjelle så gissar jag vi hamnar på 28-30.

HÖHÖ, avdankade får man kalla sånna som man själv slår när rödljusen slocknar :7peta

Nästa år, nästa år. Ha lite tålamod :näsblod

Hur många är det som brukar dyka upp för rookie klassen? Har lite funderingar på o köra nästa år men det är ju inte så kul att åka om det bara dyker upp 30pers lr så

Motard nissen skrev:
2461686 Nästa år, nästa år. Ha lite tålamod :näsblod

Hur många är det som brukar dyka upp för rookie klassen? Har lite funderingar på o köra nästa år men det är ju inte så kul att åka om det bara dyker upp 30pers lr så
varför skulle inte det vara kul:va .. vet inte hur färsk du är och hur mycket du vet men vanligtvis så brukar man inte starta mer än runt 20-25 med lite undantag som linköping tex.

vill du ha större startfällt så kan jag varmt rekomendera GGN:tummenupp

blom skrev:
2461698 varför skulle inte det vara kul:va .. vet inte hur färsk du är och hur mycket du vet men vanligtvis så brukar man inte starta mer än runt 20-25 med lite undantag som linköping tex.

vill du ha större startfällt så kan jag varmt rekomendera GGN:tummenupp

Inte så färsk direkt men tycker det är roligare om det dyker upp mer folk än att knappt fylla startfältet i båda klasserna. Dock så är det ju ioförsig skönt att slippa superduper långa dagar om det inte är 5 kvalheat innan final

Last edited:
Motard nissen skrev:
2461789 Inte så färsk direkt men tycker det är roligare om det dyker upp mer folk än att knappt fylla startfältet i båda klasserna. Dock så är det ju ioförsig skönt att slippa superduper långa dagar om det inte är 5 kvalheat innan final

Rookie körs endast som Open-race (hittills iaf) & max tillåtna startande på svenska banor är 22-30 st (beroende på vad banlicensen säger)

Det normala uppläget på tävlingar är Träning, tidskval (1 eller 2 st) & slutligen 2 finaler. 3 supermoto klasser (rookie, 450 & open) + ev. 1 eller 2 Quad-klasser. Som du kanske förstår kommer hela dagen gå åt. Enda undantaget hittills har varit Highlandcup i Linköping som istället gått på vardagskvällar, så där går halva dagen & hela kvällen åt istället :)

Last edited:
Barrett skrev:
2461852

Det normala uppläget på tävlingar är Träning, tidskval (1 eller 2 st) & slutligen 2 finaler. Som du kanske förstår kommer hela dagen gå åt. :)

Okej låter shysst.. iallafall mer åka än på en normal mx tävling :)

Grattis till segern Blom. Idag var du tamefan omutbar. Ingen som hade chans där inte. Synd vi inte gjorde dopingtest på dom fem första. :D

RaceMe skrev:
2464930 Grattis till segern Blom. Idag var du tamefan omutbar. Ingen som hade chans där inte. Synd vi inte gjorde dopingtest på dom fem första. :D
tackar lasse:) . jag säger så här.. äntligen släpper det. har haft nog med otur nu. det var ett riktigt kul race idag:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti