återföräljarbesiktning????

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tjena.
Har precis köpt min första hoj (honda NSR 125) och började kolla försäkringar. Kollade IF då farsan har allt där så vi får lite rabatt men då upptäcker jag iaf deras sk hondaförsäkring och att den är jävligt billig, kanon tänkte jag och slängde iväg ett mejl till dom för att dubbelkolla allting och få prosuppgifter på självriskerna (stog att det vara andra självrisker om man va under 18 lr 24 lr va de nu e).
Fick detta som svar:
>Premien är 2600 kr/år via Honda avtalet.För att du ska kunna teckna
>förskring krävs en återföräljarbesiktning hos en auktoriserad Honda
>återförsäljare.

Vaffan menar dom med detta? Kanske skall tilläggas att det inte stog ett smack om det i vilkoren.

Varför måste man göra en sådan och vad kollar dom? Då hojen är urpluggad börjar jag bli lite fundersam över om jag måste stoppa tebax pluggarna eller om den går igenom ändå.

Tack på förhand
///Linus

Dom kollar mest så att hojen inte är/har varit krashad, kollar så att ram/motornr är i sin ordning, gör en bedömning/värdering på hojen åt IF.
Kostar ungefär 700 för ca 30 minuters arbete. (Iaf hos Kenneths)
Men testa att ringa runt till alla honda verkstäder i närheten, har läst att det skiljer mycket i pris.

FUBAR skrev:
2372127 Dom kollar mest så att hojen inte är/har varit krashad, kollar så att ram/motornr är i sin ordning, gör en bedömning/värdering på hojen åt IF.
Kostar ungefär 700 för ca 30 minuters arbete. (Iaf hos Kenneths)
Men testa att ringa runt till alla honda verkstäder i närheten, har läst att det skiljer mycket i pris.

Tack så mycket. Sätter förmodligen tebax pluggarna ändå, bättre å va på den säkra sidan. Sen är mitt däck helt jävla blankslitet å jag ska byta de när som hellst, kan dom gnälla på det lr e de bara å skita i?

Vad finns det för hondaverkstäder i göteborg?
///Linus

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...