åt hlvt med byråkrat sverige

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yamaha vmax 1985
jag kan som svensk ta endagars licens i norge .va inga problem i oslo gardemoen eller fredrickstad. kunde köra på mostens race-days med dansk pröva på licenc utan problem.men när jag vill bjuda in min danska vän för att köra i ett clubbrace på västerås.så skall han ha dansk licens o hojjen skall va typ besiktigad i danmark för race.då talar jag om 270 kilos klumpar med 125 på bakhjulet.svenskdragracing är till för byråkrater som är kvar i sten ålden.tur att internetfinns så man kan hitta street ilegala race å umgås med follk som vill köra o inte hålla på med byråkrati.in med peristroikan i svensk dragracing.
myow5.jpg

Välkommen till Sverige. Allt som e roligt ska dom ta bort eller ta ut stora avgifter så vanligt folk inte har råd att roa sig. FY fAN:mad:

Problemet med Västerås är det stora antalet deltagare så arrangörerna vill varken ha sista-minuten-åkare eller newbies.
Jag tänkte i morse att jag kanske iaf skulle köra en enda SGB-tävling i år och kollade deras regler.

Sista anmälningsdag 25/6. Så kul! :(

dansken har jag kört mot i belgien.för 4 a års sen. han är medlem i vmcs som har en egen stege.en egen anmälnings lista.men han är dansk! förra året sa dom nej till en norsk medlem .samma året innan.jag tycker att det är daxs att krossa byråkratmonopolet i sverige o kopiera våra grannländer typ england runn vatt your bring .eller strightline. gör dragracing i sverige .till en folkfäst för alla .inte få utvalda svenska medborgare.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back