ärslet på hojen?

Kazu

99RiderZ
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Ducati s4a -01, husaberg 650 -05
hur fasen får jag bort den? jag har tagit bort alla skurvar från den svarta underdelen. men det är lixom plast pop nitat mellan den röda kåpan och den svarta underdelen.. svårt att förklara. men jag får inte bort dom.. är det bara att slitta up skiten eller måste man va lite försiktig?? :tungan har ringat in vilken del som ska bort på bilden. dom röda pilarna är där nitarna sitter.. hoppas ni förstår =) .. tänkte sätta dit en tailguard

Bifogat

• hoj.jpg
    hoj.jpg
    91.4 KB · Visningar: 336
Kazu skrev:
hur fasen får jag bort den? jag har tagit bort alla skurvar från den svarta underdelen. men det är lixom plast pop nitat mellan den röda kåpan och den svarta underdelen.. svårt att förklara. men jag får inte bort dom.. är det bara att slitta up skiten eller måste man va lite försiktig?? :tungan har ringat in vilken del som ska bort på bilden. dom röda pilarna är där nitarna sitter.. hoppas ni förstår =) .. tänkte sätta dit en tailguard
Om du kollar noga på plastnitarna så ser du,ta en skruvmejsel modell mindre elle nåt å tryck in i mitten på plastniten.Popp säger det :tummenupp

ok. det lät ju lätt.. men jag har tittat efter och alla nitar går inte att någ med någon mejsel... men jag ska försöka =) kanske löser sig på vägen =)

Kazu skrev:
ok. det lät ju lätt.. men jag har tittat efter och alla nitar går inte att någ med någon mejsel... men jag ska försöka =) kanske löser sig på vägen =)
Du kanske har en specialmodell :rolleyes: Jag har bytat två ggr på min 00a :)

Förresten,dom närmast baklycktan är stjärnskruvar,nu sitter jag på jobbet,men är närmast 100% på det.

kåpan fick jag bort. var inte så svårt som ajg trodde =) fick bända bort nitarna som jag inte nådde med mesjeln, men det funakde det oxå. nu har jag ett annat problem.. för att kunna ta bort hela den svarta under delen, måste jag ju bort med lås mekanismen till bak dynan... hur fasen gör jag det? har kollat och måste ha special verktyp verkar det som.. eller fins det någe annat knep? försökt skruva loss den svarta dosan som låser fast dynan, men den mekanismen går inte igenom aluminium hålet.. så jag antar att jag måste bort med hela lås grejen "den du stoppar in nyckeln i" men då måste jag ha skumma verktyg.. hur har ni gjort?

Öhhh, nu hade jag en r6:a som jag tog bort underdelen på men det kan inte vara så stor skillnad. Det hela va ganska lätt faktiskt. Bara ett par skruvar, några "plastnitar" och sen bort med skiten. Ja, batteriet fick ju tas bort och låset till passagerarsadeln. Men det satt ju bara med ett par skruvar... Rätta mig om jag har fel... :va

jo låset är bara 2 skuvar, men det ser ut som en insexyckel (stavning) fast i mitten av hålen är det piggar så att en vanlig nyckel inte passar.. jävligt skumt faktiskt..

ne faktiskt inte.. är inte så mycket i garaget =) det fins altså att köpa såna verktyg.. bra bra =)

ja, om jag förstår dig rätt så är det torx som sitter där.
Om du har en "verktygslåda" från typ biltema eller något så brukar det alltid finnas med någon sån där i bland bitsen. Kolla efter där först. ;)

jag har sådana verktyg som passar.. förutom att den dära piggen gör att dom itne går in i hålet.. men jag kollade up torx på nätet och det är sådana jag ska ha =) tack för hjälpen =)

Okej, det var ju bra att jag kunde va till någon hjälp.
Lycka till med bygget. :)

nu e jag klar.. det tog tid och blev väll någorlunda bra.. passformen var ju inte den bästa? ser era tailguards ut såhär oxå? stora glipor??

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    136.8 KB · Visningar: 104
  • 2.jpg
    2.jpg
    116.3 KB · Visningar: 107
jag skar av baterilådan. så bateriet kan fästas med gummi bandet.. och för sladdarna så följde det med klämmor som hade klister på baksidan så jag kunde sätta fast sladdarna på tailguarden =) men nu kan jag inte ha något i kutsen =(

Tyvärr får du nog räkna att passformen är som den är,vissa bättre några sämre.Såg nån som hade beställt ifrån ******** här på forumet,det va lite spänningar iden(dålig passform),sen sprack hela bakcutsen(rätta mej om jag har fel)

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back