är jag för stor å tjock för mc

Big_D

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Hoj
ZX6R
Hejsan har en liten undran är ca 193cm ä väger ca 108 kg får jag plats på en gsxr 600 å finns det skinnställ som passar på mig ska iväg och anmäla mig på körskola idag vare tänkt men e ja för stor å tjock så struntar jag ire

Big_D skrev:
Hejsan har en liten undran är ca 193cm ä väger ca 108 kg får jag plats på en gsxr 600 å finns det skinnställ som passar på mig ska iväg och anmäla mig på körskola idag vare tänkt men e ja för stor å tjock så struntar jag ire

Det finns ställ och hojen är nog inget problem. Skulle det behövas kan du säkert specialbeställa ställ. Skriv in dig och join the fun. :tummenupp

gladh

du är åt helvete för tjock. Äsch prova för fasen. 600or är ju inte direkt stora o rymliga idag, skulle det inet funka så får du väl skaffa egen hoj.
skinnställ tror jag inet blir några problem, har du sett de där på HD som väger 150 kg?

Är övertygad om att det både finns skinnställ som passar dig och att en 600:a kan bära dig med en acceleration och väghållning som räcker till och blir över.

Du får väl testa och se. :tummenupp Är själv tjock men liten och det funkar ju :hihi

Du kommer säkerligen in i ett alpinestars, stl 58. Skulle det behövas finns det större storlekar.

Alltså - Inga problem med skinnstället iaf :tummenupp

Big_D skrev:

193 & 108kg är inte såååå farligt faktiskt, 600:or är dock lite "små" för långa personer, inget med vikt att göra.

storlek 58 på skinnstället borde funka, det är inga ovanliga storlekar...

tycker du ska köra så det ryker om det är hoj du vill köra!

Big_D skrev:
Hejsan har en liten undran är ca 193cm ä väger ca 108 kg får jag plats på en gsxr 600? Finns det skinnställ som passar på mig? Ska iväg och anmäla mig på körskola idag vare tänkt men e ja för stor å tjock så struntar jag i det.
Det är nog ingen ide alltså. För det första så måste man vara under 180 cm för att ens kunna få plats på en gsxr 600. Sedan så klarar dämparna bara maxlast 75 kilo annars går de sönder. Ändå sättet är om du opererar dina smalben så att de blir kortare, och sedan går ut och springer 5 ggr i veckan. I ditt fall är det ju 13 cm och en herrans massa kilon som ska bort, så jag vet inte om det är värt det. Köp en släpvagn istället så kan farsan skjutsa runt dig.

Klart det gör!!! Jag är 190 cm och väger mellan 95 å 100 och det går alldeles utmärkt!! :tummenupp Lite "fett" i kurvorna bara :lol som också ska byta riktning. Provade polarens Daytona 600 och det gick väl också bra. Det är ju samma upplevelse om att det inte finns så mycket bottendrag men det är ju bara att pina lite så går det undan om man vill. Sen blir det ju en kanonmotivation att trimma ner sig när man känner att man inte hänger med polarna för att man väger för mycket. Billigare än att uppgradera motorkomponenter också... :banana
Så skriv in dig för faan :yoparty

Big_D skrev:
Hejsan har en liten undran är ca 193cm ä väger ca 108 kg får jag plats på en gsxr 600? Finns det skinnställ som passar på mig? Ska iväg och anmäla mig på körskola idag vare tänkt men e ja för stor å tjock så struntar jag i det.

Du kan inte bara äta, du måste bajsa oxå.

Eftersom jag, 190cm lång och 80kg tungt kör 125a så ska det nog inte vara något problem. :)

Många Trafikskolor kör ju med typ Textil/Gore-Tex kläder som de lånar ut.

Dessa är ju oftas mer rymliga och förlåtande än Skinnställ :)

Rock on!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...