är en 125 värd att lägga ut sju tusen på?

joel_dt125

The king of Dt
Gick med
16 May 2005
Hoj
Dt125r
hej ja undrar vad ni tycker om en 125 e den värd att lägga ut sju tusen på jag har en dt 03 å vill trimma den med effekt rör (ska ha :tuttar ) hehe å sen styla om den. tycker ni de e värt att lägga ut så mkt pengar på en hoj?

7 papp?! Jag ska fixa min genom att köpa yz skärm (180:-), lämna in hos bekant på lack... Så den matchar hojen! Säg 320:- (polare...). Och en ljuddämpare, Dep Pipes (1100:-)..

Det är cirka 1600:- för mys. :hihi

Vad kostar 7 papp? :va
/mvh Johan

joel_dt125 skrev:
trimm, blinkers, framstänka, framlyse, handtagsskydd.... de e väll de :banana :rolleyes:

Allt guldförädlat eller?

Trim: ~2000 kr
Blinkers: ~500 kr
Framskärm: <500 kr
Framlyse: <1000 kr
Handtagsskydd: X

Extreem_ skrev:
7 papp?! Jag ska fixa min genom att köpa yz skärm (180:-), lämna in hos bekant på lack... Så den matchar hojen! Säg 320:- (polare...). Och en ljuddämpare, Dep Pipes (1100:-)..

Det är cirka 1600:- för mys. :hihi

Vad kostar 7 papp? :va
/mvh Johan
'

trimm 3000 framstänka 500 de e ktm blinkers fram bak 500 lyse 1000

joel_dt125 skrev:
hej ja undrar vad ni tycker om en 125 e den värd att lägga ut sju tusen på jag har en dt 03 å vill trimma den med effekt rör (ska ha :tuttar ) hehe å sen styla om den. tycker ni de e värt att lägga ut så mkt pengar på en hoj?

Jag tycker det var en jävligt larvig fråga... vad vill du få ut av frågan berätta att du tänker spendera 7 t kr eller vadå?? alltså köp det du känner för och kän av själv om det är värt det beror ju lite ens egen ekonomi och vad man vill.. sen verkar du fått priserna lite om bakfoten om man ser vad dom andra skriver :kocko

jag skulle vilja säga modda styla är bil ord :rofl eller ska du ha kjolpacket :va

Du kommer inte få tillbaks pengarna den dagen du säljer hojen, men vill du ha en fin hoj så...? Upp till dig, själv skulle jag nog tänka lite mer "budget", saker som gör mycket men inte kostar så mycket, går ju försöka hitta lite begagnat med osv.

KalleNorton skrev:
ORD! Fast på min är det orginal... Men det ska jag fixa, nån gång..

jag var lite snabb när jag skrev, framskärmen är inte heller så vacker.
men vet dock inte vilket jag skulle byta först :va

Köp det om du vill, många av de större grabbarna köper ju med akropovic helsystem till sina hojar för 16tusen :) Självklart får du ju tillbaka mycket när du sen säljer sakerna, men glöm inte att sälja sakerna separat isånnafall så gör du förmodligen en mindre förlust. Men varför snacka om att sälja egentligen? :tomten

Köp om du känner för det, skulle nog bli väldigt snyggt iallafall :tummenupp

Jag skulle leta begagnat... men du gör ju som du vill! Kan ju bli riktigt snyggt iaf. :tummenupp men jag skulle inte byta ut lyset.. "tuning"-lysen lyser ju helkasst :va

självklart är den det om inte ännu mer...

trimm:
avstämt avgasystem
portad eller trimm cylle
ev. större fögge

Säkerhet:
bättre bromsar
dödmanshand
nytt styre
nya däck om de gamla är slitna
handguards

Styling:
nya handtag
ny framskärm
ny baklampa
nya blinkers

Då kommer du lätt vara uppe i 7k

joel_dt125 skrev:
nej! det är det absolut inte.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!