är det okej att tjejer badar topless på badhus?

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
satt och lyssnade på mix megapol i morse och då tog tog dom upp detta i radion så jag tänkte,detta får jag ta upp på sporthoj.
i malmö får man visst bada topless i bassängen och kanske kan det bli det i övriga sverige.
kan gubbar och män bada med sina hängpattar till bröst i bassängen så kan väl tjejer få bada topless eller vad säger du teo:D
jag personligen tycker det är okej för tjejer att bada topless för vad är grannare en ett par fina bröst.
det kan finnas ett litet problem bara,jag är lika känslig som pinocchios näsa så det kanske tar en stund innan man kan kliva ur vattnet:)
vad säger ni era kåta jävlar,är det okej för tjejer att bada topless i badhusen.:tuttar:tuttar:tuttar

Nej för fan...de flesta är så fula så heltäckande burka borde vara krav.

Badburka !!!!

Ja absolut.. nu tycker jag ju inte "bara" de för att jag vill ha mer att titta på.. Det är väl upp till var och en. Det är ju tillåtet för feta tyska gubbar att ha string.. DE om Något borde ju vara förbjudet.

De enda som kommer bada topless är gamla feta kärringar.

...och butchiga anarkaflator som ser ut som hybrider mellan Tina Rosenberg och Pia Sundhage men i mer kompakta, otränade kerubkroppar.

Däremot bryr jag mig inte så mycket. Ser egentligen inget skäl att ha andra regler där än på en vanlig badplats. Och NEJ, det är inte tillåtet att svinga snabeln på vanliga badplatser så eventuella liknelser med att det då borde vara ok för grabbar att visa snabeln är inte relevanta...

Nej det är inte okej

0000r.jpg

topx.jpg

NEJ! Måste väl ändå finnas en gräns, okej att tjejer solar topless för att inte få märken efter bikinin men inomhus kan dom väl åtminstånde ha kläderna på. Tänk alla mindreåriga tjejer som ska springa runt med brösten framme, finns väldigt många 12-14 åriga tjejer som är välutvecklade. Inte nog med att alla fjortisar tycker det är ok att pöka som kaniner, men lite skam i kroppen kan dom väl ändå försöka behålla.

Undra om Ni killar hade sagt ja om det varit er syster/dotter/fru/flickvän som gått och visat upp sig?!

Undra om Ni killar hade sagt ja om det varit er syster/dotter/fru/flickvän som gått och visat upp sig?!

Hur svårt är det att kommunicera?! Man kan ju isåfall säga att man helst ser att de kör med bikini/baddräkt men OM det visar sig vara väldigt viktigt för dem att få visa strutarna så är det till slut upp till dem...

PÅ samma sätt kan hon yttra sig den dagen jag säger att jag vill tatuera en väderkvarn över hela ryggen men i slutet på dagen är det min kropp så vill jag ha en väderkvarn på ryggen så är det upp till mig. Jag får då helt enkelt väga väderkvarnsdrömmen mot viljan att dra jämt med cheyen...

Last edited:
Ja...jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Själv skulle jag ALDRIG göra det.

Men låt dom som känner sig kränkta för att dom har blivit utrustade med ett par bröst, ha dom lösa om det får dom att må bättre. :rolleyes:

För feminister, eller jämlikhetskämpar eller vaffan dom nu är, har ju en förmåga att vara lite patetiska.

låt folk göra som dom vill .. herregud va mycket regler å fördomar det finns i denna värld

Tycker att det är värre med gubbs som tycker att det är OK att gå med bar överkropp på stan nu när solen kommit fram.

På badhus spelar det inte så stor roll. Alla kläder är i princip av redan. Sen får man se det mesta av hängpattar o hängrövar i duschen o bastun i vilket fall. Tror de som inte tål det redan valt bort allmänna badhus.

Så länge jag slipper en orginalbuske i fejset när jag är i badhuset så kvittar det.

Tja, de får väl göra som de vill. Men jag tror att andelen smygrunkande snuskgubbar på badhusen kommer att öka.

Hur svårt är det att kommunicera?! Man kan ju isåfall säga att man helst ser att de kör med bikini/baddräkt men OM det visar sig vara väldigt viktigt för dem att få visa strutarna så är det till slut upp till dem...

PÅ samma sätt kan hon yttra sig den dagen jag säger att jag vill tatuera en väderkvarn över hela ryggen men i slutet på dagen är det min kropp så vill jag ha en väderkvarn på ryggen så är det upp till mig. Jag får då helt enkelt väga väderkvarnsdrömmen mot viljan att dra jämt med cheyen...

Hur svårt det är att komminucera? Eh ja har du aldrig träffat på en envis fjortis som skiter fullständigt i vad du tycker eller tänker? Har ingen aning om du har barn eller inte, har själv inga barn då jag själv fortfarande är ett barn (hehe). Men kan ju utgå från mig själv och alla andra som man träffat då man var fjorton och som man obeserverat. Dom flesta tonåringar bryr sig inte vad föräldrarna säger, grupptryck är väldigt starkt. Finns säkert undantag och ungdomar som verkligen lyssnar på sina föräldrar men då går dom inte till badet för att dom tycker inte det är ok att visa sig näck.

Är det okej enligt aquakul att visa sig med bar överkropp så kommer nog många tjejer tycka att det är ok vad föräldrarna än säger, tyvär.

Eh ja har du aldrig träffat på en envis fjortis som skiter fullständigt i vad du tycker eller tänker?.

Jodå, jag har stött på dem. Men det stora problemet med dessa är väl ändå inte att de vill visa hallontopparna i simhallen....

Om jag får en oregerlig tonårsdotter så kommer jag välja mina strider. Väljer hon att plåga sina finniga killkompisar genom att bada topless i simhallen är detta inget jag kommer lägga tid och kraft på att ändra. Det finns betydligt viktigare saker att kämpa för i hennes uppfostran isåfall och att slåss över varje liten sak lär snarare bli kontraproduktivt ur uppfostringssynpunkt.

Jag undrar f.ö. hur stort problemet lär bli med toplessbadande fjortisbrudar.

Jodå, jag har stött på dem. Men det stora problemet med dessa är väl ändå inte att de vill visa hallontopparna i simhallen....

Om jag får en oregerlig tonårsdotter så kommer jag välja mina strider. Väljer hon att plåga sina finniga killkompisar genom att bada topless i simhallen är detta inget jag kommer lägga tid och kraft på att ändra. Det finns betydligt viktigare saker att kämpa för i hennes uppfostran isåfall och att slåss över varje liten sak lär snarare bli kontraproduktivt ur uppfostringssynpunkt.

Jag undrar f.ö. hur stort problemet lär bli med toplessbadande fjortisbrudar.

Sant.

Tror det blir mer klagomål och att det blir fler anmälningar med antastande pojkvalpar. Kommer säkert finnas många tonårskillar som kommer ha svårt att hålla fingrarna borta. :rolleyes:

Sant.

Tror det blir mer klagomål och att det blir fler anmälningar med antastande pojkvalpar. Kommer säkert finnas många tonårskillar som kommer ha svårt att hålla fingrarna borta. :rolleyes:

Jo, men då är vi tillbaka till den springande punkten...

Skall tjejerna, via sin klädsel, ta ansvar för hur pojkar/män beter sig? :va

Jag vet ett par länder där man på allvar resonerar så... :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti