ännu en wheelie fråga. zx6r

stå upp! bättre på alla vis! gärna med vänster ben på skjutspinnen.

Hur lätt är det att lära sig köra på slangen stående direkt ? har bara provat ett par gånger , men det känns ju inte så stabilt som när man sitter ner?
Kanske bara en vanesak?

Wilson skrev:
Hej tänkte bara höra av er som har zx6r!
Har precis skaffat mig en sådan -98
Har ni lätt för att få opp den på baken?
Behöver nog lite råd :tungan
För det går väldigt dåligt :gnissla :gnissla
har haft en ktm och den va ju hur änkel som hellst :yoparty

Sök, finns 235134653 trådar i ämnet.

Träna, och övervinn rädslan, gasa hårdare! :tummenupp

Polarn har en zx-6r från -96, eller -97... han kan endast slanga upp den på ettan runt 50 knyck, sen i med 2:an och 3:an.

Men som sagt, träna, övervinn rädslan och gasa hårdare :tummenupp

alltså jag e inte rädd för att slå runt :yoparty
gjort det med förra hojen :näsblod
men tänkte bara hör lite knep om just en zx6r!
1 räcker det ju med gas på drag, men 2 får jag fan inte opp den antar att jag bara har fel tacktik :va
men full gas + ryck i styret så drar jag bara iväg framåt i fullfart

Wilson skrev:
alltså jag e inte rädd för att slå runt :yoparty
gjort det med förra hojen :näsblod
men tänkte bara hör lite knep om just en zx6r!
1 räcker det ju med gas på drag, men 2 får jag fan inte opp den antar att jag bara har fel tacktik :va
men full gas + ryck i styret så drar jag bara iväg framåt i fullfart

Det är tekniken som dummar sej, va precis likadant för mej. Visste att det gick att dra upp min på tvåan men efter en dags testande så börja jag fan tvivla... men nu funkar sej cykeln bra på backjullet! :)

Jag kan väl inte tillföra så mkt mer eftersom jag aldrig testat hojen ifråga..
Men lycka till.... :tummenupp

mitt tips, kör med väldigt lite soppa i tanken, gasa hojen lagom accelererande till ca 5000 varv på 2an, fjuppa in kopplingen, varva upp till tjaa 8-9000 o slira

Funkar nästan tillomed på en trött cbr600 -88 utan något som helst lull lull trim, 1 kugg ner fram iofs... hjulet lyfter bäst på det sättet antar att även nyare 600 är lika i karaktären, dock skillnad på att de finns en hel del mer pulver i de nyare. + lägre vikt

iuridae skrev:
Polarn har en zx-6r från -96, eller -97... han kan endast slanga upp den på ettan runt 50 knyck, sen i med 2:an och 3:an.

Men som sagt, träna, övervinn rädslan och gasa hårdare :tummenupp

samma här, har testat att koppla upp den på tvåan, men det går inte än iaf :( så det gäller att få lite höjd på ettan så du hinner slänga i tvåan :)

Kopplar man upp den på tvåan så tycker jag det blir mycket lugnare, men det tycker jag å andra sidan om i stort sett alla motorcyklar. Har bara testat på en zx6:a en gång, men det funkade bra. Hade en CBR 600 95:a och där jag gjorde detta eller drog upp i ettan och skicka i tvåan snabbt, men om man fick i friläget istället så kom man ner snabbt till jorden igen!!

Jimpa, din hoj går finfint att få upp i tvåan med koppling, öva!

Mina skjutspinnar sitter så jäkla högt så en stel gammal gubbe som jag får inte upp foten dit :hihi

Stående är lättast då kan man få upp den i 3:an med original drevning i alla fall med min -95 och din bör ju vara starkare... :tummenupp

Ligg på 6-7 tusen varv och gunga upp hojen så går det fin fint... :yoparty

Annars ett annat knep är att lägga upp höger benet på bakcutsen och rycka litta lätt i styret så lyfter den! :tummenupp

när du känner att pulvret i motorn börjar komma så snabbt in me kopplingen, fullgas och släpp kopplingen...allt jävligt snabbt då :tummenupp om man nu snackar 2:ans växel

Var ute och övade på att slanga lite igår och märkte att man behöver ganska mycket varv när man fjuttar ut kopplingen för att få upp hojen gött.

goood lack! :banana

*/ ?>
Back