I dag blev en väldigt paff dag för mig.. Satt på jobb och diskuterade övningskörning med en arbetskollega (Anders), han har inte haft körkortet i 5 år vilket gör han till att han inte får övningsköra med någon. Men han och hans tanta som oxå ska ta kortet, där hans tanta övningskör med en annan som ÄR godkänd handledare. Anders sa även att den som övninskör får skjutsa alla, inte bara handledare eller körlärare. Givetvis ska handledare med godkända papper och elevens papper ska vara godkända. Skoja att jag blev paff.. Det står ingenstans på vägverkets hemsida att man inte får skjutsa på MC som elev så jag ringde upp Vägverket och dom sa helt enkelt att man får lov att skjutsa som elev.
Tog fram länken om övningskörning på VV:s hemsida, hjälp mig att hitta var det står att man inte får.. mest för att förstå varför man skriver så i teoriböckerna Länken
Sen att man inte BÖR skjutsa är ju en helt annan femma...
Ha en go kväll och trevlig midsommar allihopa
Tog fram länken om övningskörning på VV:s hemsida, hjälp mig att hitta var det står att man inte får.. mest för att förstå varför man skriver så i teoriböckerna Länken
Sen att man inte BÖR skjutsa är ju en helt annan femma...
Ha en go kväll och trevlig midsommar allihopa