Övernatta i London (Stansted)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tjena!

Jag ska ge mig in på att flyga lite i månadsskiftet, och då kommer jag att få en övernattning i London.

Jag landar på Stansted Torsdag 3 nov 17:10 och ska därifrån dagen efter 11:25.

Är det någon som har något tips på sjysst (billigt) boende som passar? Helst ska det ju vara nära, transport till och från är ju att föredra, och billigt. Behöver bara en säng och en plats att ställa väskan på.

Beror på, skall du in till London eller inte?
Skall du det så hade jag letat ett boende i London istället, typ en B&B eller nåt för att sen efter frukost ta dig ut till Stansted.

Bishops Stortford är det närmaste och lättaste att ta sig till om du vill sova nära flygplatsen men inte sova på Hilton eller Radisson. Går ett antal bussar från flygplatsen, buss 510, 301, 308 tex, cirka 15-20 minuters färd. Tåg går också men är dyrare. Taxi kostar £15-20 från flygplatsen.

Kolla här för lite tips på övernattningsmöjligheter: http://www.bishopsstortford.org/accommodation.php

Om du ändå vill sova på något av de hotellen vid flygplatsen har jag hört att Radisson är bättre än Hilton vid Stansted.

EDIT:
http://www.phoenixlodge.co.uk/ Det stället bodde jag nästan granne med. :tummenupp

Last edited:
Personligen hade jag valt att bo inne i london och göra stan på kvällen och sen resa tillbaka till flygplatsen på morgonen... men det är jag det.

Personligen så hade jag hellre sett en handful filmer på ett taskigt hotell nära Stansted än att besöka London en höstdag

Det var ett kort besök... Är man lite snål, så går det ju t.o.m. att bara slagga sittandes på en soffa i terminalen alternativt hålla sig vaken och sova på planet dit/hem. Men det blir ju många timmar att slå ihjäl i så fall och pub-besök en hel natt kan göra att man inte blir släppt ombord sedan :)

Det mesta av sevärdheter har väl hunnit stänga i London på kvällen, men det finns nog ett och annat som är öppet om det nu är första gången du är i stan och vill se något kul. Glida runt på Harrods och se lite exklusiva prylar eller besöka Madame Tussauds t.ex. Eller varför inte bara åka runt lite med "The Tube" för att se hur överlägset det är jämfört med Sthlms tunnelbana. :tummenupp

Jag hade nog inte bemödat mig att ta mig in till London vid ett sådant kort stopp. Realistiskt sett så är du kanske i staden vid 19 tiden på kvällen. Sedan ska du checka in på ditt boende. På sin höjd hinner du med en middag ute om du planerar din tid väl. Sedan bär det av till flygplatsen tidigt på morgonen för att vara ute i god tid.

Många år sedan jag var på Harrod´s. Har de fortfarande kvar stenungsbakad Pizza på entréplan? Kan rekommenderas om så är fallet, men jag tvivlar på att Harrod´s är något du hinner med. De stänger kl 20.00 mån- lördag enligt hemsidan. Redan kl 18.00 på en söndag. Butikerna på Bond Street lär inte heller ha öppet.

Jag hade nog valt att kolla in London närmare vid ett annat tillfälle än ett kort stopp i avvaktan på anknytande flyg.

*/ ?>
Back