Över 40 mil i år redan med den nya hojen :)

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Somsagt några mil har det blivit.Hojjen ifråga är en Mt-01.Det här är lite skillnad mot vad man är van å köra,efter en drös R1or å den senaste va ju Aprilian det är minst sagt annorlunda körning.1700cc och 155nm blir det ett skönt vrid,sällan man behöver växla.Bara vrid på rullen oavsett vilken växel man har i så händer det grejer.Åka fort behöver man inte,allt över 150kmh känns som en fartupplevelse,till skillnad mot dom andra så kändes allt under 220kmh sakta.Favoritkurvorna känns väldigt kontrollerade trots sin vikt.Att skjutsa på den går alldeles utmärkt och sittställningen är skön,jag kanske har blivit gubbe:va Men ialf så ska jag prova på det denna säsong så får vi se,änsålänge känns det bra.Ful eller snygg?Jag tycker den ser brutal ut:tummenupp Har satt på Raaskpipor så den mullrar fint med:Bugar Så här såg första tvätten ut:

Bifogat

• 194861_1795157391608_1019884037_2066324_1821483_o.jpg
    194861_1795157391608_1019884037_2066324_1821483_o.jpg
    251.7 KB · Visningar: 491
Last edited:
Kan det ha varit du som var i Varberg på Statoil / Nord. vid 1700 Igår kanske ?? Snygg hoj och jag blev onekligen sugen på att ta hojen en sväng..:tummenupp

Kan det ha varit du som var i Varberg på Statoil / Nord. vid 1700 Igår kanske ?? Snygg hoj och jag blev onekligen sugen på att ta hojen en sväng..:tummenupp
Nä det va inte jag,körde en runda runt Halmstad igår.Bara ut å kör med dej,ska bli fint till helgen:tummenupp

Vad kul att du är nöjd med hojen och att du redan hunnit kört så många mil! :tummenupp
Mindre roligt är ju dock att du blivit gubbe men nångång kanske man måste bli det också? :va

Vad kul att du är nöjd med hojen och att du redan hunnit kört så många mil! :tummenupp
Mindre roligt är ju dock att du blivit gubbe men nångång kanske man måste bli det också? :va
Jag skrev kanske gubbe;)Närå,det är en gubbaräser,det vet jag om.Kul att testa nått nytt nån säsong,kört/ägt sporthoj i 12år.Jag kan ju alltid köpa något annat senare

V-maxen väger över 300kg min väger ju bara 240kg,min är en "tunnis" i jämförelse i både vikt å effekt/prestanda:)Bara kubiken är densamma,å två cylindrar mindre är det också;)

Den ser skum ut :rodnar
Kedjan sitter på felsida,kan va det ;)

Last edited:
V-maxen väger över 300kg min väger ju bara 240kg,min är en "tunnis" i jämförelse i både vikt å effekt/prestanda:)Bara kubiken är densamma,å två cylindrar mindre är det också;)

Kedjan sitter på felsida,kan va det ;)

Nja.. vmaxen ligger på 260 kg, och jag har bantat bort en massa på min, så jag tror nog min max kanske är den snygga halvbrodern med lite mer muskler ;) haha..

Hur ligger den effektmässigt? tycker de är så snygga! :D

Snarare den lönnfeta storebrorsan, va? :)

Ah lite tjock kanske ;) haha

Last edited:
Nja.. vmaxen ligger på 260 kg, och jag har bantat bort en massa på min, så jag tror nog min max kanske är den snygga halvbrodern med lite mer muskler ;) haha..

Hur ligger den effektmässigt? tycker de är så snygga! :D
Orginal så har den 90hk 155nm,med mitt effektsystem å powercomander ska den ge 95hk och 168nm,ett jävla vrid(det är ju trots allt 1700cc) :tummenupp

Din förra hoj var iaf en jävla vacker pjäs .... varför byta bort nånting så fulländat ?

Orginal så har den 90hk 155nm,med mitt effektsystem å powercomander ska den ge 95hk och 168nm,ett jävla vrid(det är ju trots allt 1700cc) :tummenupp

Men shit vilket vrid! Jag ligger på 113 Nm (original)när jag bänka den innan jag satte på DJ7 och mitt krämarblås. Nu blir jag fan lite sugen alltså.
Undrar vad det finns för bigbore/piston satser till den? he he he.
Tänk dig bara att lasta in ett par riktigta högkomp kolvar och ett par lectroner.. Mjaaauwe! :yoparty

nice ;) snygg hoj,, jag har med ny mc och har lyckats köra 75 mil sedan helt ny efter inköp i mitten av dec.

Men shit vilket vrid! Jag ligger på 113 Nm (original)när jag bänka den innan jag satte på DJ7 och mitt krämarblås. Nu blir jag fan lite sugen alltså.
Undrar vad det finns för bigbore/piston satser till den? he he he.
Tänk dig bara att lasta in ett par riktigta högkomp kolvar och ett par lectroner.. Mjaaauwe! :yoparty
Kolla det här turbokittet http://www.amracing.se/ovrigt.html där lovar dom 160hk och 230nm på en Mt-01 :näsblod

nice ;) snygg hoj,, jag har med ny mc och har lyckats köra 75 mil sedan helt ny efter inköp i mitten av dec.
Fan vad bra jobbat :tummenupp

Din förra hoj var iaf en jävla vacker pjäs .... varför byta bort nånting så fulländat ?
Håller med dej,en riktig läckerbit med dom bästa komponenterna:)Ibland vill man bara känna på nåt annat helt enkelt,har kört samma typ av hoj i många år.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...