ÖoB + 4-hjuling!

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Är det någon som har handlat eller känner till något om öb`s atv 150cc som de har extra pris på för tillfället? kvalitet, finns reservdelar att tillgå osv.....det är ju en kinapuff som det finns en uppsjö av nuförtiden. Tänker själv inte hårdköra den, utan isåfall är det tänkt mera till mina söner.

http://www.overskottsbolaget.se/produktexempel/bilmotor/produkterbil/atv4hjuling.html

Och du tror inte dom kommer att hårdköra den? :D :rolleyes: Tror inte man behöver vara många dagar över 5 för att förstå hur man trycker gasen i botten.

dom går ganska fint dom där.. som en riskokare ska ungefär.. det enda minus gånger 2 är bakaxeln.. ingen "diff" plus att det är jättedåliga lager och legering i bakaxeln. kan bli lite deformerat där efter ett tag. :tummenupp

dom går ganska fint dom där.. som en riskokare ska ungefär.. det enda minus gånger 2 är bakaxeln.. ingen "diff" plus att det är jättedåliga lager och legering i bakaxeln. kan bli lite deformerat där efter ett tag. :tummenupp
Vågar väll nästan påstå att dom fyrhjulingar som har diffad bakaxel går att räkna på en hand.
Stel bakaxel är norm.

Det ser ut som de där som har en liggande, luftkyld typ vespamotor med centrifugalkoppling, jag har kört några såna och de varvar fult, och låter rätt illa, som att det blir resonans i ramen eller nåt. Vibrerar liksom

Hitta en med stående cylinder, på blocket så går det att pruta PRECIS hur mycket som helst på ATV nu, ibland är man den enda som ringt:)

Tack för infon. ang prutningar så har jag inte testat då allt på blocket är ca vad nya kostar.....å jag har inte orkat med sånt...ännu... skal nog åka till öb o klämma lite iaf, då får man ju en ganska skaplig bild av det hela. synd om det är dålig legering i axeln. Lager kan man ju ganska enkelt byta.

ja vad är de med alla människor som köper en kina fyrhjuling för 15-16 papp o ska ha ut 14 sen :gnissla ofta är dom inte heller reggade o de finns reggade för runt 14-15 där. :rolleyes:

Nu har jag vart o klämt lite på den.... motorn SÅG inte så imponerande ut, lite vespa över den som sagt var! Men det är iaf A-armar fram och väl tilltagen kedja, det är ju sånt som kan tala för den, men, men. man är lite kluven. priset gäller till 3/6 o det är ju 10pap.... men stl räcker ju längre för barnen då den är i största laget för den äldste sonen. köper man en 70cc så får man väl byta ut den om 3 år! men frågan är då: håller öb moppen över 3 år....hmm:va :va

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm