Öltråden!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det finns ju finfina konnässörsdrag i whiskytråden, vilket är trevligt. Tycker dock att det bör finnas en tråd mer tillägnad ölets breda och nyckfulla värld. Varje gång jag florerar på bolaget blir det alltid en ny ölsort att testa.

Fyll på med spännande tips, upplevelser, bilder, skrönor, ljug, provningar, åsikter och information kring ölets spännande skum.

Själv dricker jag just nu en Kapuziner Weiss. Vilken jag tycker är den helt klart godaste "Hefen". Efter ett par månader i Bayern i somras hanns det med att testa "alla de sorter". Har dock inte lyckats hitta Kapuziner på bolaget, så jag får slita vidare på min "special occasion kasse" som står på vinden.

Ö(l)s på!

:öl

Säger bara: Innis & Gunn, oak aged beer:Bugar :yoparty :tummenupp

Bra trådinitiativ :tummenupp

Laddar upp inför VF matchen med några olika ljusa lager :banana

Bifogat

• ölprovning.jpg
    ölprovning.jpg
    31.4 KB · Visningar: 52
Har sagt det förut. krusovice! Tjeckisk ölkvalité mäts på hur många konsonanter det är i ordet i förhållande till vokaler. Ett bra öl ska knappt gå att uttalas.

Bifogat

• 34.jpg
    34.jpg
    41.7 KB · Visningar: 416
Bra trådinitiativ :tummenupp

Laddar upp inför VF matchen med några olika ljusa lager :banana
Det var som fan med det urvalet. Brukar nästan alltid pricka de sorter du har där. Kanske inte Zeunerts, men resten.

Kuld är en riktig pärla faktiskt.
Karlovacko är riktigt fin och Gambrinus brukar hänga med ner i korgen bara för att. :tummenupp

Har sagt det förut. krusovice! Tjeckisk ölkvalité mäts på hur många konsonanter det är i ordet i förhållande till vokaler. Ett bra öl ska knappt gå att uttalas.
:hihi

Längesen jag drack Krusovice, men har för mig att den är fin.

Konsonantletarjakten har börjat!

Last edited:
Jag kontrar med Karlovacko.

Mycket god kroatisk öl som jag ibland blandar ihop med Krusovice :)

2186440e_0_+Fxpt.jpg
Fiffan secken pôrrbild. Tur att man inte sitter på jobbä.

:tungan

Ädit: Vi har redan avhandlat Karlovacko! :4skrika

De två översta har jag hört ska vara goda som fan men har tyvär inte haft nöjet att prova någon av dem...:( Jaja, tre månader till så ska jag väl kunna prova vafan jag vill!:yoparty :20år Den sista, vad är det för nåt?:va

De två översta har jag hört ska vara goda som fan men har tyvär inte haft nöjet att prova någon av dem...:( Jaja, tre månader till så ska jag väl kunna prova vafan jag vill!:yoparty :20år Den sista, vad är det för nåt?:va
Det står på flaskan vad det är. :mad:

Smakar som den första, ungefär.

Dagens bästa (t)råd! :tummenupp
En klassiker är alltid en Kilkenny... (som en viss person säger... "Nr 1678 på Systembolaget" aka. Apotek Röda näsan ...) :tungan

Men kan klart rekommendera att ni testar Fallen Angel... helt suverän! :D Och inte bara pga namnet ;)

Det står på flaskan vad det är. :mad:

Smakar som den första, ungefär.

Nuskaduentevasån:mad:

Ok, får la ta och testa den med då:tummenupp'

Edit:

[YOUTUBE-ID]1IrPnRGaSUk[/YOUTUBE-ID]

Gammal klassiker:hihi

Säger bara: Innis & Gunn, oak aged beer:Bugar :yoparty :tummenupp

Kan funka i vissa lägen men den är VÄLDIGT vaniljig vilket inte alltid passar sig.
Vill man ha fatlagrat av kraftigare karaktär rekommenderas Paradoxy från Brewdog, för oss som gillar rök är Paradoxy Smokehead (beställningssortimentet) en riktig hit!
Lagrat på ex whiskyfat från Islay och det känns :yoparty

Själv dricker man Sink The Bismarck ölen 41% stark 400kr flaskan. Är en jävla stark öl måste ja säga ska defenitivt avnjutas som sprit inte som en vanligt kall öl :öl

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park