Ölmässan i Nacka på lördag 20/9

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
På lördag tänkte jag besöka Ölmässan . Vore kul att se lite fler från Sporthoj.com bland biran och whiskeyn.

Det kostar 160 SEK att gå in och för det får du ett ölglas som du får ta med dig hem. Det är att rekommendera att förköpa så att ni inte blir stående i kö för att kanske sedan inte komma in :(

Väl därinne kan ni köpa provsmakningar av öl, 15 cl. Tidigare år har det kostat 10 SEK och uppåt beroende på hur exklusiv ölen är. Whiskey kostar uppskatningsvis 20 SEK/cl och en bra bit uppåt.

Som kuriosa kan säga att mässan räknas som en av världens 3 bästa whiskeymässor med tanke på sitt utbud :tummenupp

Med tanke på att mässan stänger tidigt, kl. 24.00, tänkte jag vara där ganska tidigt, kl. 16 - 17. Med lite tur kommer man kanske hem i tid och skick så att en eftermiddagstur klaras av på söndagen.

Jag är på! Dyker nog upp efter fem. Man måste ju hinna köra lite hoj på dan! Ja, det blir nog bara du å jag Sweedo :)

Frida skrev:
Jag är på! Dyker nog upp efter fem. Man måste ju hinna köra lite hoj på dan! Ja, det blir nog bara du å jag Sweedo :)
Så trevligt! ;)
Jag vann över resten av haremet dårå? :D

Frida skrev:

App app app!
Får jag så hänger jag givetvis på om jag inte redan har bokat nåt som jag inte minns... :o

Jag å två galanta hojdamer! Wooooho! :D
Släng er i väggen grabbar :FU

Störtsköna stilar, jag personligen gillar ju "Elaine ripped me of" varianten :tummenupp
Tyvärr kommer inte jag kunna följa med, ett helt gäng med gamla hojpolare kommer upp i helgen, så det blir nog hojåka för hela slanten :crash
Men ta med kameran och dokumentera allt så vi andra också kan få skratta lite i efterhand :brynad

gpf skrev:
På tal om ingenting så är min gumma lagad nu, så nu kan du få provköra om du nu vågade det.

:skrämd

(helt plötsligt är jag inte så låtsastuff längre)

Men... javisst, gärna... :crash

wheelieman skrev:
Störtsköna stilar, jag personligen gillar ju "Elaine ripped me of" varianten :tummenupp
Tyvärr kommer inte jag kunna följa med, ett helt gäng med gamla hojpolare kommer upp i helgen, så det blir nog hojåka för hela slanten :crash
Men ta med kameran och dokumentera allt så vi andra också kan få skratta lite i efterhand :brynad
satan Wheelie!
Vi måste ju få se din dansstil oxå! :D

Ingen ölmässa för mig i helgen. Väntar till nästa fredag när jag fått lön, tyvärr även alla andra som jag kommer trängas med. :crash
Våga inte gå dit utan kameran..... :D

Stockel skrev:
Inte för mig heller, måste vara fräsch på söndag för att kunna köra hoj. Supa kan man ju göra hela vintern.

Kör hårt!

Vart kommer du röra dig på söndag?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing