Öhlins styrdämpare

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Nån som har en sådan dom vill sälja?
Eller någon som vet vad jag ska söka på på ebay för att hitta?

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    130.4 KB · Visningar: 273
Ska du inte specificera till vilken hoj du ska ha? Eftersom öhlins inte har några universalgrejer tänkte jag mest, så vitt jag vet. Har för mig att alla deras dämpare är specade enbart till en specifik modell.

Ska du inte specificera till vilken hoj du ska ha? Eftersom öhlins inte har några universalgrejer tänkte jag mest, så vitt jag vet. Har för mig att alla deras dämpare är specade enbart till en specifik modell.

Dämparen är universal och fästena är modellspecifika.

Priserna är vanligen inte lägre på dessa grejer beg i utlandet. leta på enduromx.com och soe.se där finns sådana i drivor. Jag har några GPR på hyllan, samma typ av konstruktion och fästen finns till en uppsjö av modeller.

Ska ha den på ett kawasaki h1 500 bygge med gsxr framgaffel

Ok, kan man montera dem på vilken hoj man vill? Jag kan själv svetsa eventuella monterings fästen

Ok, kan man montera dem på vilken hoj man vill? Jag kan själv svetsa eventuella monterings fästen

Absolut de är universal. Gatvarianten har dämpning även perifer-centrum medan crossvarianten bara har dämpning centrum-perifer. GPR har dämpning i båda riktningarna på samtliga dämpare. Jag föredrar att ha dämpning i båda riktningarna både på gata och cross. Det som mer skiljer är hur mycket dämpning du har vid en given justeringspunkt, gatdämparna brukar ha lite mer dämpning än crossdito. Det är dock aldrig ett problem att hitta lämplig dämpmängd då justervidden är så stor.

short version: Ja du kan fritt byta mellan MX och gatversionen och passformen är universal

Ok, låter bra, men vad heter denna typ av styrdämpare, sökar jag på ebay får jag bara "vanliga" styrdämpare på sökningen

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT