Öhlins - skillnad på universal och modellspecifik styrdämpare

c9b5r4

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
cbr 954 -03
Sitter och kollar på öhlinsdämpare i staterna till min cbr 954, och har hittat två modeller, en universal och en som är just för 954:an. Skillnaderna mellan dom båda är att längden på den universala är 68 mm respektive 63 mm på den andra. Den största skillnaden ligger i priset, den universala är nästan halva priset jämfört med den märkesspecifika.

Det är alltså frågan om nya dämpare, har kollat beg. marknaden (ebay) men den är helt död just nu...

Har också börjat kolla lite på andra dämpare än öhlins. Scott och GPR verkar vara populära over there. Någon som har erfarenhet av dessa?

har precis fått hem en öhlins dämpare från grevens. innan tittade jag på WP som också tydligen är bra. tog ett tag att bestämma sig för vilken modell jag ville ha men händer det något när man kör så vill i alla fall inte jag vara "ganska" säker på att jag inte har gjort allt för att minska risken för wobbel osv.

Skillnaden i pris beror nog på fästena. Köpa lösa fästen till min gamla zx10r kostade lika mycket som själva dämparen.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti