Åtgärda fel på besiktning

  • Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Ska köra första tävlingen (BoTT) på Sviestad om 2 veckor :gnissla
Har man någon tid att åtgärda fel om man får nedslag på besiktningen?
Antar att det är en besiktning för både lördag och söndag?

Engångslicens löser man och betalar på plats har jag förstått.
 
Det finns tid men det beror ju givetvis på vad det är för fel/brist.
Eventuellt kan du få en anmärkning som skall vara fixad till nästa racetillfälle.
Mvh Roberth
 
Besiktningen är öppen fredag kväll. Kör dit då så har du gott om tid att fixa det som behövs.
 
Perfekt, tackar.
Det är ju lätt att glömma nåt när hojen aldrig varit tävlad med.

Nu blir det att ta fram boken och blocket och skriva upp allt som ska göras :näsblod
 
Du besiktar hojen för hela helgen på fredag kväll eller lördag morgon. Det är bara om du vurpar du behöver besikta om för att köra mer, funktionärerna river bort din besiktningsdekal då.

Jag kan kolla på den i garaget om du vill.
 
Tackar Peter.
Det är en hel del punkter jag vet är kvar, men är säker på att man förbiser någon detalj.
Som att det ska vara två hål i båten är ju nåt man lätt glömmer :tungan
 
Jag har en fin stegborr för det, att tejpa hålen med silvertejp är inte helt bra men Biltema har fina kabelgenomföringar som passar perfekt.

Tänk på att hojen ska uppfylla reglementet vid en vanlig träning också. :mattias
 
Tackar Peter.
Det är en hel del punkter jag vet är kvar, men är säker på att man förbiser någon detalj.
Som att det ska vara två hål i båten är ju nåt man lätt glömmer :tungan

Jag snackade med Lodnert om det förra året och det var ok att i torrt köra med en båt utan hål och när det regnade med en båt med hål. Jag som då hade en med och en utan hål tyckte det var optimalt. Borra inte hål i båten om det inte börjar regna tycker jag... ;)
 
Jag snackade med Lodnert om det förra året och det var ok att i torrt köra med en båt utan hål och när det regnade med en båt med hål. Jag som då hade en med och en utan hål tyckte det var optimalt. Borra inte hål i båten om det inte börjar regna tycker jag... ;)

Aha, tackar för tipset.
Peter viftade med fetaste stegborret igår men då kan jag skippa det till det börjar droppa. :tummenupp
 
Aha, tackar för tipset.
Peter viftade med fetaste stegborret igår men då kan jag skippa det till det börjar droppa. :tummenupp

Mitt tips är nog ändå att borra, för inte fan har man tid över när man ska byta fälgar precis innan race. Ska du då dessutom plocka av underkåpa och leta efter borrmaskin så kanske starten hinner gå innan du är klar. Med tanke på vilket väder Linköping bjöd på förra året hade jag förberett så mycket som möjligt. Själv har jag tejpat hålet med silvertejp, har funkat i 4 år.
 
Mitt tips är nog ändå att borra, för inte fan har man tid över när man ska byta fälgar precis innan race. Ska du då dessutom plocka av underkåpa och leta efter borrmaskin så kanske starten hinner gå innan du är klar. Med tanke på vilket väder Linköping bjöd på förra året hade jag förberett så mycket som möjligt. Själv har jag tejpat hålet med silvertejp, har funkat i 4 år.

Fast vädret har man ju koll på en eller två dagar innan, finns det risk för regn så är det klart att man får borra men är det som det var på SM-helgen så är det enda som rinner svett och kondens och det behöver man inte ha hål i underkåpan för. :)
 
Fast vädret har man ju koll på en eller två dagar innan, finns det risk för regn så är det klart att man får borra men är det som det var på SM-helgen så är det enda som rinner svett och kondens och det behöver man inte ha hål i underkåpan för. :)

ja men livet slutar väl inte efter b-racet? I framtiden kommer garanterat någon träning eller tävling med regn
 
Själv har jag tejpat hålet med silvertejp, har funkat i 4 år.

Hur många gånger under de 4 åren har båten fyllts med olja?

Fast vädret har man ju koll på en eller två dagar innan, finns det risk för regn så är det klart att man får borra men är det som det var på SM-helgen så är det enda som rinner svett och kondens och det behöver man inte ha hål i underkåpan för. :)

Det är inget stort jobb att borra, brum x 2 och plupp x 2 med gummiringarna från Biltema så är det klart. Varför till varje pris försöka undgå reglementet?
 
Last edited:
Hur många gånger under de 4 åren har båten fyllts med olja?



Det är inget stort jobb att borra, brum x 2 och plupp x 2 med gummiringarna från Biltema så är det klart. Varför till varje pris försöka undgå reglementet?

Vilka gummiringar är det du tänker på? Kör själv med tejp i brist på annat än så länge.
 
ja men livet slutar väl inte efter b-racet? I framtiden kommer garanterat någon träning eller tävling med regn

Jag tänkte mer att tills dess har han kanske skaffat sig en båt med hål i så fall. :)

Det är inget stort jobb att borra, brum x 2 och plupp x 2 med gummiringarna från Biltema så är det klart. Varför till varje pris försöka undgå reglementet?

Det är inte att undgå reglementet, snarare att försärka det. Nåt som inte har hål kan inte tappa locket och läcka, eller hur? :)
 
Det är inte att undgå reglementet, snarare att försärka det. Nåt som inte har hål kan inte tappa locket och läcka, eller hur? :)

Hehe, det blir inte reglementsenligt bara för att du tycker att reglementet för vår säkerhets skull kunna förbättras :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top