Återförsäljare av tvåtakts delar!

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Jag har fått ett erbjudande om att bli svensk återförsäljare för en kontakt som importerar mycket tvåtakts delar från japan, så jag håller på att kolla hur den svenska marknaden ser ut.

Eftersom jag vet hur jobbigt det kan vara att få tag på delar till våra älskade blårökare, så tänkte jag att det lät som en bra idé!

Hojarna som jag främst kan fixa grejor till är tvåtakts 125:or och 250.
Alltså Yamaha TZR125 & TZR250, Honda NSR125 & NSR250 och Suzuki RG125 & RGV250, men andra modeller kan också gå.

Delarna som jag kan få fram är ALLA original delar, samt fabriks kit/race-delar, och detta till konkurrenskraftiga priser.

Om jag finner tillräckligt stort intresse i Sverige så skall jag starta en sajt med mer info och priser, och där ni förhoppningsvis också kan beställa delar.

Om ni skulle vara intresserade av att få tag på delar till era blårökare så kan ni skicka ett PM, så kan vi prata mer.

Tror du det går fixa typ lameller till en RM125? :confused:
Fast orginal är väll 10ggr dyrare än något pirat märke antagligen..

Johannes - Går nog att fixa, skall kolla upp det...

Bizkit - Ye ye :arsele

tycon - Antagligen är original dyrare, men av goda skäl...

2-takt...

Skulle inte 2-takt förbjudas enligt EU direktiv from 1 jan 2005 för allmän trafik ? :va

Så blir det i Ungern i alla fall, jag kom hem därifrån förra torsdagen

Deras bil och Mc bestånd är för övrigt det samma som här hemma.
Massor av KTM och mängder med japs räsärs.
Rettor och Gixxar i långa banor, och dom kör race mitt i stan på gamla paradgatan utan för Hjältarnastorg, som för övrigt blivit en gigantisk skateboard arena., de ni. :tummenupp

Öh de 2taktare som går på vägen nu lär väl knappast förbjuda, därimot lär väl produktionen avta..

cRoC skrev:
Öh de 2taktare som går på vägen nu lär väl knappast förbjuda, därimot lär väl produktionen avta..

Nä, enligt en mc handlare som jag språkade med så skulle det bli förbjudet att frámföra både bilar typ Trabanter och Wartburg,mfl samnt 2-takts mc, om man inte utrustade dom med katalysatorer, som förövrigt kostar flera ggr mer än vad fordonet är värt.
detta var enligt ett EU direktiv , 1ajan eller jun 2005, var inte helt säker där.
Låter bra , dessa har förpestat luften tillräkligt nu..... :hihi :lol :4skrika :rofl

Nä, har aldrig hört talas om något sådant. Att det däremot inte produceras fler pga. avgaskrav är sant.
Har väldigt svårt att tro att tvåtakt skall förbjudas, då nästan ALLA skotrar och mopeder är tvåtaktare....

LÄNGE LEVE TVÅTAKT!

Det blir förbjudet att köra 2-taktare på cross tävlingar och sånt men inte på allmän väg.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025