Åsikter kring Biketrade i Gävle?

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Funderar på att köpa en hoj från Biketrade i gävle. Fast då det är ytterst viktigt att den är lv-reggad så är jag lite osäker på att handla då det blir en importhoj..

Så är det någon här som handlat från dem? Hur gick det? Var det några problem med lv-reggning eller var det bara att hämta hoj och plåtar och köra? Skulle ni rekomendera andra att handla av dem?

Alla hojar är ju importhojar....egentligen :fakta

Har aldrig handlat av dem men hemsidan ger ju ett seriöst intryck. Ska du handla där är väl just poängen att de tar hand om hela kedjan inkl reggning precis som vilken annan importör som helst och ger fullgoda garantier.

Annars kan du ju lika gärna importera prívat -och spara en hel del pengar.

Alla hojar är ju importhojar....egentligen :fakta

Har aldrig handlat av dem men hemsidan ger ju ett seriöst intryck. Ska du handla där är väl just poängen att de tar hand om hela kedjan inkl reggning precis som vilken annan importör som helst och ger fullgoda garantier.

Annars kan du ju lika gärna importera prívat -och spara en hel del pengar.

Jo jag har också mailat samt pratat med ägaren över telefon och allt verkar väldigt bra. Tänkte dock dubbelkolla ifall någon hade handlat av dem innan jag beställde.

Det känns ju alltid lite sisådär när man ska betala en handpenning först och senare få hojen..

Jo jag har också mailat samt pratat med ägaren över telefon och allt verkar väldigt bra. Tänkte dock dubbelkolla ifall någon hade handlat av dem innan jag beställde.

Det känns ju alltid lite sisådär när man ska betala en handpenning först och senare få hojen..

Har du googlat? Vad är det för hoj du kikar på och vad får du betala?

Handpenning är ju inget ovanligt när det handlar om en specifik beställning. Handlaren vill ju inte stå där med en hoj om du av någon anledning drar dig ur dealen. Antar att du skrivit papper på att du erlagt handpenning?

Har du googlat? Vad är det för hoj du kikar på och vad får du betala?

Handpenning är ju inget ovanligt när det handlar om en specifik beställning. Handlaren vill ju inte stå där med en hoj om du av någon anledning drar dig ur dealen. Antar att du skrivit papper på att du erlagt handpenning?

Jo jag har googlat och hittat folk som köpt grejer i början av 2011 och då har allt funkar klockrent. Har hittat folk som köpt hoj och även mindre grejer som fälgar. Alla verkar bara ha positivt att säga om dem. Har dock inte hittat någon som köpt en landsvägshoj av dem..

Det handlar om en KTM SMC-R 690 som de ska ha ganska precis 70k för, vilket är 10k under svenska butikerna säljer den för. Jag har inte lagt handpenningen än, funderar dock på att köpa en ganska omgående då det verkar som att våren närmar sig fort.

Ska du köpa en import ny som blir 10 000kr billigare? Köper du en svensk får du garanti osv i 2 år. Pruta på den svenska, att köpa importen måste vara dumtsnålt. Rimligt är att du skulle kunna få en svensk för 70-74, ring runt!

Bump bump, tänkte kolla ifall de blev en beställning eller ej för dig snowman.... Kanske nån annan beställt där nyligen.? Med vänlig hälsning Jocke

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!