alma
#94 i någon klass...
Hur vet man när däcken är tillverkade
Första två siffrorna ska va veckan och dom andra år. Men på mina däck stod det S1247A, snacka om gammla däck
Kanske därför dom va så billiga 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dom siffrorna är gummiblandningen, åldern står nån annanstansalma skrev:Hur vet man när däcken är tillverkadeFörsta två siffrorna ska va veckan och dom andra år. Men på mina däck stod det S1247A, snacka om gammla däck
Kanske därför dom va så billiga
![]()
Nr:18 skrev:Dom siffrorna är gummiblandningen, åldern står nån annanstans
nummer som börjar på 12= 120-bredd på däcket, nummer som börjar på 18=180-bredd. Ska ner i garaget senare och kolla vad det står på mina.alma skrev:Okej, så S1247A=Soft och S1835A=Medium elller? Men vart står datum märkningen? Vad står det på dina däck?
Axxexs skrev:Är racingdäck såsom slicks/regndäck datumstämplade?? Dom är väl tänkta att användas då dom köpts å inte flera år efteråt?? Har man köpt däcken vet man hur gamla dom är så att säja.. Koderna som finns på dom däcken får man skaffa sig genom tillverkarna å dom ger en bara info om vilken gummiblandning dom är av??
alma skrev:Bara för att jag köpt mina däck i år behöver dom ju inte vara tillverkade i år eller i slutet av förra året. Kan ju lika gärna legat på lagret hos michelin nått år...
alma skrev:Bara för att jag köpt mina däck i år behöver dom ju inte vara tillverkade i år eller i slutet av förra året. Kan ju lika gärna legat på lagret hos michelin nått år...
Gamla däck=hårda däck=räcker längeMange77 skrev:Har du köpt gamla däck lilla gubben!!!!!![]()
![]()
Bingo skrev:Lyfter den här tråden lite...
Vad säger expertpanelen om Pirellislicks som tillverkats vecka 16 2005 och som förvarats i en halvmörk lokal i strax under rumstemp. Är det fullgoda däck eller har de hårdnat/försämrats märkbart fram till nästa sommar?
Kör. Du kommer inte att märka nån skillnad på dom däcken och helt nya.Bingo skrev:Lyfter den här tråden lite...
Vad säger expertpanelen om Pirellislicks som tillverkats vecka 16 2005 och som förvarats i en halvmörk lokal i strax under rumstemp. Är det fullgoda däck eller har de hårdnat/försämrats märkbart fram till nästa sommar?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |