Åkning på grus

kimji

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
Minimoto
Hej jag undrar om man kan åka minimoto ex 14e på en grusväg utan att den ska gå sönder eller något annat? :va

Det går utmärkt men tänk på att antingen byta till bättre luftfilter eller rengöra orginal ofta. Plus att du får kolla över skruvar med jämnare mellanrum då dessa tenderar att vibrera loss ännu snabbare vid gruskörning.

Kör dock inte på vägar med mycket hålor efterson ramarna är lite i klenaste laget.

Lycka till!

kaZmur skrev:
Det går utmärkt men tänk på att antingen byta till bättre luftfilter eller rengöra orginal ofta. Plus att du får kolla över skruvar med jämnare mellanrum då dessa tenderar att vibrera loss ännu snabbare vid gruskörning.

Kör dock inte på vägar med mycket hålor efterson ramarna är lite i klenaste laget.

Lycka till!

Vad för luftfilter ska man ha och vilken modell vart kan man köpa?

kimji skrev:
Vad för luftfilter ska man ha och vilken modell vart kan man köpa?
Kolla www.pocketbike.nu , där höll det på att köpas in luftfilter(öppna) förut iaf. Vet inte om de håller på längre, men ta och kolla. Gick loss på runt en hundring, så det är ju helt överkomligt.

första gången jag körde min 14E va på en grusväg, mitt i natten, å utan något som hellst lyse, detta måste varit i början på november, månen lyste väl lite, men det va inte mkt... men fyfan va skoj det va... spännande som fan va det. :tungan

det går å sladda oxå, det är roligt. :fakta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...