Åker ni på avrostningskurs varje vår

Rostar du av

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag brukar försöka att komma iväg en runda på våren och rosta av lite med SMC, förra året va vi på Ljungbyhed och tränade bromsningar och lite annat kul.

Visst låter det märkligt att någon som tävlar i road racing gör detta, det kan säkert bero på att jag inte är så tuff som vissa andra.

Även om det är lite segt ibland på dessa kurser så gör det nytta :tummenupp

Har aldrig hört något om några avrostningar häromkring.

Eller jo, det var väl ett år som de hade en kurs i mitten av maj...

Svarade "Annat" eftersom inte alternativet "Jag har inte gjort det, men skulle gärna prova på" fanns...

#Olsson# skrev:
Jag har ingen rost på min hoj så jag behöver inte någon avrostningskurs.
Bra att din hoj inte rostar, men farbror kanske känner sig lite rostig nu innan sommaren, jag ska åka på av-frostning nu i maj, där kan man ju även bes. sin hoj, dom brukar vara snälla och bullerliberala dom däringa från SBP.

GSXR1100R skrev:
Bra att din hoj inte rostar, men farbror kanske känner sig lite rostig nu innan sommaren, jag ska åka på av-frostning nu i maj, där kan man ju även bes. sin hoj, dom brukar vara snälla och bullerliberala dom däringa från SBP.

:rofl Både frost och rost är okända problem för mig. Jag behöver däremot träna på att manövrera min kropp och min MC. Vet du om det finns kurser för det? SMC eller?

Att jag bara deltar i någon enstaka avrostning beror främst på att de oftast krockar med mitt arbete. Dessutom har jag som regel tagit ut hojen åtminstone några veckor innan avrostningstillfällena, och alltså redan kört en del. I Göteborg sker det i år, såvitt jag förstått, inte förrän 1:a maj vilket är en bit in på hojsäsongen för min del.
Generellt tycker jag att avrostningarna är trevliga, sociala och nyttiga sammankomster, och skulle gärna delta oftare om jag hade möjlighet.

Många som gör "annat", är det inte bara ett sätt att säga "nej, jag skiter i sånt" men på ett finare sätt?:lol

Jo, jag tog faktiskt nej jag med, men har ingen direkt bra ursäkt.

#Olsson# skrev:
:rofl Både frost och rost är okända problem för mig. Jag behöver däremot träna på att manövrera min kropp och min MC. Vet du om det finns kurser för det? SMC eller?
Ja jag vet inte hur det ser ut med SMC i norrland men Galne Dansken vet säkert.

Poacher skrev:
Många som gör "annat", är det inte bara ett sätt att säga "nej, jag skiter i sånt" men på ett finare sätt?:lol

Jo, jag tog faktiskt nej jag med, men har ingen direkt bra ursäkt.

Nej och annat är inte samma sak, det är en låg ballhetsfaktor att åka på avrostning enligt vissa, själv tycker jag att det är ganska kul och alltid lär man sig något på dessa övningar.

Det brukar vara en salig blandning av hojmodeller på plats, allt ifrån glidare, offroad, touring till plastraketer, riktigt kul är det att höra alla fanatiker som propagerar för just sitt val av hoj.

Skrev annat eftersom jag aldrig varit på någon. Förra året tog jag reda på vart och när dom körde runt mej. Men pga andra uppbokade saker så missade jag tillställningen. I år ska jag nog åka dit så som alla tuffa killar.

Samtidigt ska jag nog försöka besiktiga min hoj, eftersom dom brukar vara lite "snällare" på sånna tillställningar.

Qwerty skrev:
Skrev annat eftersom jag aldrig varit på någon. Förra året tog jag reda på vart och när dom körde runt mej. Men pga andra uppbokade saker så missade jag tillställningen. I år ska jag nog åka dit så som alla tuffa killar.

Samtidigt ska jag nog försöka besiktiga min hoj, eftersom dom brukar vara lite "snällare" på sånna tillställningar.
Ja dom är jättesnälla på den dagen, jag bes. med V&H, han tyckte det lät gött :tummenupp

Var i ljungbyhed förra året, blev bortskickad efter en powerwihlie vid ett broms
test skitkul vad ska man säga ha ha ha....

Här brukar det vara på flygfältet, undra om man skulle lasta sin oreggade motorcykel å fara dit iår igen? :P

Jag har hittills vare på de avrostningar som vare, men nu när man inte kommer köra reggat längre är frågan om man ska göra det eller inte ;P

GSXR1100R skrev:
jag ska åka på av-frostning nu i maj

e det lönt att åka avrostnings kurs i maj, då har man ju redan kört 150 mil...
det e ju snart Vår ... jag gissar på 2 v till sen e det dax !!! :yoparty

Har inte gjort det tidigare. I år ska jag dock försöka komma till en avrostnings kurs.

Avrostningen skulle visserligen legat i början på april, där den gör någon nytta. De flesta ligger väl som sagt var runt maj?!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!