Åker hoj i snöovädret!

• Thread starter Thread starter pw
  • Start date Start date

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag är bara tvungen att dela med mig av glädjen!! :D :D Ute och brakar runt på XR med dubb och det är så j-a roligt!!! Hemma och drar på mig dom glömda långkallingarna nu!! God fortsättning på julen! :yoparty

Jag köpte oxå dubbdäck (17") i (h)julklapp o har vart ute o lekt under helgen.
Det är föjävla kul! men lite otäckt i fram ,det slinger o kastar som fan, så man har skapligt ont i armarna i dag :)

Rasorblade skrev:
Faan vill oxå ha dubbdäck!!!

Bilder mannen! bilder! :7peta

Det blev inte så mycket till bilder, men innan det var färdigt hade jag dragit de åtta milen hem till mina päron...! Tog en bild när jag stannade för tankning och lite värme, den risiga bildkvaliten härleds till min mobil...Tog en på hemvägen idag när jag stannade för lite jämfotahopp...det kräver en viss entusiasm att åka hoj såhär års.

Bifogat

• Bild(174).jpg
    Bild(174).jpg
    29 KB · Visningar: 476
  • Bild(175).jpg
    Bild(175).jpg
    21.2 KB · Visningar: 454
Last edited:
Böjjarn skrev:
Jag köpte oxå dubbdäck (17") i (h)julklapp o har vart ute o lekt under helgen.
Det är föjävla kul! men lite otäckt i fram ,det slinger o kastar som fan, så man har skapligt ont i armarna i dag :)

Vart får man tag i 17" med dubb? :yoparty

Jonasson skrev:
Vart får man tag i 17" med dubb? :yoparty

Antingen köper man färdigdubbade chengchin 4,60"(eller hur det stavas) och sätter fram o bak.
Eller så gör man som jag. köpte pirelli MT21 120fram 130bak (4,25 fälg) och fick dessa fulldubbade med endurodubb 18mm fram ,21mm i bak ca 350 bubb/däck har jag för mig. Dock tror jag att man skulle försökt fått ett lite smalare fram, ser för klumpigt ut och det kastar enormt i framändan...men det är kanske en vanesak.....

nästan så man ångrar att man sålde pärlan! inspektera framdäcket bara, dubbarna kryper in i det pga feldubbning... så du inte får oväntad punka fram..

/T

Böjjarn skrev:
Vad menar du med feldubbning i framdäck???

det där är min gamla hoj, om han kör med däcken han köpte av mig så sitter det ett feldubbat framdäck på...
dubbla slangar i för att minska risken, men dom har borrat in dubben för långt så dom åker genom corden och tillslut slangen om man inte rycker ur dom innan dom gått in för långt...

psykomotard skrev:
nästan så man ångrar att man sålde pärlan! inspektera framdäcket bara, dubbarna kryper in i det pga feldubbning... så du inte får oväntad punka fram..

/T

Inga problems! Har lagt ditt gamla åt sidan för ett Trelleborg, mera dubb och utstick! Skitroligt att kvasta runt på stan och föra oväsen!!

inte alls avundsjuk!!

har en cross i garaget med nya dubbdäck på, helt körklar, men sen går man och bryter handleden..

pw skrev:
Kul att jag lyckats inspirera nån!! :yoparty

Vad har ni som kör på händerna? Efter mina 5-10 minuters lekande idag trodde jag att fingeramputation var enda lösningen. Är handtagsvärme enda möjliga lösningen?

th0r skrev:
Vad har ni som kör på händerna? Efter mina 5-10 minuters lekande idag trodde jag att fingeramputation var enda lösningen. Är handtagsvärme enda möjliga lösningen?

När jag var ute och långåkte var det snowboardsort på vantarna som gällde(tummodell med lösa innervantar),inte dödsvarmt, men fullt uthärdligt! Osmidigt i stan när det ska kopplas och bromsas dock.

Kortare turer och på isbana har jag använt skidhandskar ifrån lillsport, coach tror jag modellen heter, kostar en trehundring tror jag. Finns hos din sporthandlare.

Annars funkar vintermodellen av crosshandskar ok, typ fox polarpaw. Det finns även en annan variant, ser ut som en hellyhansensocka med hål i tån. Du trär "tån" över styre och koppling/broms så att hela alltet befinner sig i "sockan" stoppa sedan in handen i skaftet på sockan och du är hemma. crosshandskar i rekommenderas. Borde finnas hos din lokale mc-handlare med endurointresse. Kostade 150spänn på motorhuset i gävle i höstas. Fula som fan!!

Annars äre bara att bita ihop!!

Själv var man också ute och sladdade i snön både igår och idag. Fast jag kör med MT21 utan dubb. Blir mer sport då :D Lite mer grepp skulle inte sitta fel men jävlar vilka högfartssladdar man kan få på en igensnöad gräsplan :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT