Åka till liseberg? behöver det bli dyrt?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Nu måste ni hjälpa mig!

Vi är 4 stycken som måste göra nåt spontant, fan det vart planerat..
Men liseberg iallafall :näsblod

Går det några svin billiga bussar från stockholm ner till göteborg? Någon som gjort en liknande tripp? Vill helst slippa bilen för då måste man ju parkera å skit också.

Ös på med tips å tricks!

Bergodalbanan är stängd efter att ha fallerat. Kolla dagsblaskorna och överväg om det fortfarande är värt ett besök

FreddaGädda skrev:
2308570 Bergodalbanan är stängd efter att ha fallerat. Kolla dagsblaskorna och överväg om det fortfarande är värt ett besök

Lisebergsbanan heter den, och så förbannat rolig att man behöver skippa besöket bara för att den är stängd, det är den inte.

Seså, åk dit nu. Här är jättefint väder.

Jocke W skrev:
2308120 Vill helst slippa bilen för då måste man ju parkera å skit också.

I Stockholm är parkering ett problem. Det är det inte i Göteborg. Vid Liseberg ligger flera stora parkeringshus och vanliga p-platser med tusentals platser. Aldrig något problem att få plats någonstans.

Jocke W skrev:
2308120 Nu måste ni hjälpa mig!

Vi är 4 stycken som måste göra nåt spontant, fan det vart planerat..
Men liseberg iallafall :näsblod

Går det några svin billiga bussar från stockholm ner till göteborg? Någon som gjort en liknande tripp? Vill helst slippa bilen för då måste man ju parkera å skit också.

Ös på med tips å tricks!

www.swebussexpress.se - billiga bussar

parkering är inte alls något problem. Vid södra entrén finns en jätteparkering där du kan antingen betala tror det är 60 spänn och stå hela dagen eller låsa in bilen på en bevakad parkering för 120 kr för en hel dag. Jobbar själv på hamkrogen inne på liseberg så jag parkerar på stora parkeringen varje dag. Entrén kostar 60 kr och ett åkpass 270 kr. alltså blir det 360 kr per person om ni delar på avgiften för en bevakad parkering, sen tillkommer ju bensinen ner och hem men.... räkna med en tusenlapp var så bör ni ju klara er rätt bra tycker jag.

Tack för svaren, buss e ju bara å glömma, svin dyrt ju. Tänkte mest på att jag har en 205 gti, som kanske inte är den bästa åka långt bilen. Man får ju fan skrika till varandra i farter över 110 =p

Jo bergådalbanan va stängd ja...det e ju synd, dom e oftast roligast ;) Fast å andra sidan kan man om man tröttnar på liseberg glida runt i göteborg, har bara vart där en gång för länge sen så.

Aja vi drar nog dit :tummenupp

Jocke W skrev:
2309146 Tack för svaren, buss e ju bara å glömma, svin dyrt ju. Tänkte mest på att jag har en 205 gti, som kanske inte är den bästa åka långt bilen. Man får ju fan skrika till varandra i farter över 110 =p

Jo bergådalbanan va stängd ja...det e ju synd, dom e oftast roligast ;) Fast å andra sidan kan man om man tröttnar på liseberg glida runt i göteborg, har bara vart där en gång för länge sen så.

Aja vi drar nog dit :tummenupp

Finns ändå Balder och Kanonen eller vad den heter :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey