Åka till Island i oktober/november? Bra idé?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag och frugan tänkte slänga av ungarna hos deras mormor under 4 dagar och dra på en weekendresa. Både hon och jag är grymt sugna på Island, men är det någon höjdare i oktober/november? Eller är där bara mörkt nu? På sommaren är där ju ljust hela tiden, men sånt kan ju snabbt ändras... Någon som har koll?

Jag var på Island i september förra året. Det är milt där pga golfströmmen. Mörkt som hemma.
Tycker ABSOLUT ni skall hyra en 4x4 bil (nåt enkelt räcker) och ge er ut på äventyr. Det var riktigt riktigt kul!

Sen är ju Blå Lagunen ett givet beök också. Tror nästan alla som åker till Island besöker den.

Tack för svaret! Ska komma ihåg detta tills vi ska dit. Island blev framflyttat till i vår istället. Vi bokade 3 nätter på Sheraton i Sopot (Gdansk) i Polen istället eftersom vi då inte är lika många timmar från ungarna om det skulle vara något (frugans beslut...) Menmen, 5-stjärnigt spa-hotell kan nog bli bra ändå. Ska bli fint :) Öl finns det säkert.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti