Åka mc med stort skägg

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag satt och funderade på att mc-åkare som har stort skägg måste ju få det proppat med insekter efter en sommarrepa. Dessutom så lär de ju överleva mjuklandningen i kalufsen. Mysigt det måste krypa i skägget senare hemma i sängen. :gnissla
Jag vet ju hur hjälmen och skinnstället ser ut efter en dag på moppen. Djurplågeri.old-biker-terril-heilman.jpg

I allmänhet kör de ju ganska lite, så insekterna hinner drunkna i blandningen öl/matrester/oljeläckage från hojen framför som redan impregnerat skägget ifråga.

Jag hade inte sådär mycket skägg men så det stack ut rätt ordentligt under hjälmen när jag tog lappen och jag minns inte att det var kryp i det :) de kanske blåser ur.

Vad gäller skägg och hoj går det väl numer 2 HD-skägg på 8 hipsterskägg.

Dom rostar om man har otur:(

Den primära orsaken till rost- och oxidangrepp på motorcyklar är höga kloridhalter på ytan. Så att tvätta motorcykeln är ngt man definitivt ska göra som man vill minska risken för rost.

Man kan ju skämta om insekter i skägget men det är faktiskt ett allvarligt problem som många HD åkare lider av. Fler och fler HD åkare monterar därför kåpa av typen du ser på bilden. Det ska vara den som bäst styr bort insekterna.

Xjell.jpg (Bild lånad från Xjell-tråden)

Tror det är Jörgen som designat och saluför inom HD kretsarna. Menar även att han har monterat en sån på sin sportster, men tyvärr syns det inte på profilbilden.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!