Åka bakpå?

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Tjenare :)

Jag skulle vilja ha någon att åka med :)
Jag har inte kort ännu, men är erfaren crossåkare :P

Men skulle vara kul om någon ville göra det med mig, även om jag kunde få tips att tänka på när man kör. Typ som handledare inför att jag tar körkortet i höst. (Meningen är inte att jag ska köra) Jag vill alltså åka med på allt ifrån en kort tur till att åka iväg på träffar och events :D

Hör av er om ni vill snacka med mig om det ;)

/Roach

Har aldrig behövt erbjuda ligga för att få skjuss så du ljuger Mad_Skillz :tungan:rolleyes:

Roach: hoppas du hittar någon vänlig själ som ställer upp.

Jag är ledsen grabben! Men för att få napp i denna tråd så krävs det att du är tjej och gillar att ligga! :fakta

Men det va ett bra försök! :såjaponken

Haha xD Bara för att du inte får nått ;) :arsele

Har aldrig behövt erbjuda ligga för att få skjuss så du ljuger Mad_Skillz :tungan:rolleyes:

Roach: hoppas du hittar någon vänlig själ som ställer upp.

Man tackar :tummenupp

Last edited:
Att skjutsa på sporthoj tillhör kategorin "NöDlöSniNG" enligt mig. Inget kul alls...

Men är det inte någon som vill göra detta? :confused:

Jag är alltså med på den typ av åkning ni föredrar. Inget jävla fjollåka/ hålla nere framhjulet bara för att jag är med... :rock

Jag är ledsen grabben! Men för att få napp i denna tråd så krävs det att du är tjej och gillar att ligga! :fakta

Mad_Skillz är öppen för alla erbjudanden, hål som hål liksom. :arsele

Att bli skjutsad på sporthoj är ju lite mer av ett straff än en förmån, inbjuder inte direkt till komfort. Om du nu seriöst vill skaffa dig trafikvana och lite tvåhjuls-erfarenhet så är nog en mer sansad och ödmjuk inställning att föredra. Du lär dig inte att köra mc genom att sitta baktill på någon bomb-pilot som lärt sig pressa sin slitna R1:a till varvstoppet. Du får inte större könsorgan heller, tyvärr :(

Spara dina $$$, acceptera att du kommer få lägga en del på körskola om du saknar någon handledare som du kan öva frekvent med.

Jag låter inte ens tjejen åka med, passagerarplatsen är vältäckt med en cut och fotpinnarna veck :) Kör man Ferrari med släp, kör man sporthoj med passagerare? :banana

Mad_Skillz är öppen för alla erbjudanden, hål som hål liksom. :arsele

Att bli skjutsad på sporthoj är ju lite mer av ett straff än en förmån, inbjuder inte direkt till komfort. Om du nu seriöst vill skaffa dig trafikvana och lite tvåhjuls-erfarenhet så är nog en mer sansad och ödmjuk inställning att föredra. Du lär dig inte att köra mc genom att sitta baktill på någon bomb-pilot som lärt sig pressa sin slitna R1:a till varvstoppet. Du får inte större könsorgan heller, tyvärr :(

Spara dina $$$, acceptera att du kommer få lägga en del på körskola om du saknar någon handledare som du kan öva frekvent med.

Jag låter inte ens tjejen åka med, passagerarplatsen är vältäckt med en cut och fotpinnarna veck :) Kör man Ferrari med släp, kör man sporthoj med passagerare? :banana

Det låter ändå logiskt ^^
Nej jag vet inte, jag bara gillar att åka mc så, för mig spelar det ingen roll. Jag gillar fart och bakhjulsåka. Och har åkt bakom flera kompisar och kompisars föräldrar och har testat massa olika hojjar oxå... Men jag vet inte... Kanske finns någon annan som tycker det e kul precis som jag. Åker allt utom scooter ;) :yoparty

Men men... Va mer en intressekoll och för att öppna möjligheten att hitta folk som vill åka med andra... Vem vet... I höst är det kanske jag som skjutsar ;)

Men tack för omtanken om mina $$$, mitt könsorgan och mitt liv :tummenupp ska tänka igenom idéen lite. :D

Ja det är så det funkar...se bara på skillzen här...låter honom bara åka på min bönpall ibland om han bjuder till... :tuttar

Gulligt :D :krama :tummenupp

Last edited:
Om en sporttouring duger och du inte är alltför tjock/lång så går det att ordna, dock på egen risk men passagerare går även under min försäkring.. tror jag :tummenupp Nykter ska du va ocKså!

Ganska bekväm sägs den vara, skjutsat 15-20 mils pass iaf och fjädringen går att justera enkelt med en ratt, även kedjan är piece af kaka. Den kommer inte erbjuda någon renodlad plastraketkänsla även om det är en plastraket, den tuffar dock på helt ok trots "overload".

Om du inte fått skjuts tidigare kan det vara bra att läsa någon tråd i ämnet, ex:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110104

Nu är iofs den tråden skapad 2006 men nu för tiden har hojarna ventilerade skivor, kombinerade bromsar, ABS och inte Springer framgafflar, mekaniska trumbromsar och jackade kolvar som de förmodligen diskuterade då.

:D

Fortfarande intresserad? Då kan du börja funderar på skyddsutrustning, ska minst klara försäkringsbolagens krav, lagen som kanske och ev enbart kräver hjälm är ointressant.

Om en sporttouring duger och du inte är alltför tjock/lång så går det att ordna, dock på egen risk men passagerare går även under min försäkring.. tror jag :tummenupp Nykter ska du va ocKså!

Ganska bekväm sägs den vara, skjutsat 15-20 mils pass iaf och fjädringen går att justera enkelt med en ratt, även kedjan är piece af kaka. Den kommer inte erbjuda någon renodlad plastraketkänsla även om det är en plastraket, den tuffar dock på helt ok trots "overload".

Om du inte fått skjuts tidigare kan det vara bra att läsa någon tråd i ämnet, ex:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110104

Nu är iofs den tråden skapad 2006 men nu för tiden har hojarna ventilerade skivor, kombinerade bromsar, ABS och inte Springer framgafflar, mekaniska trumbromsar och jackade kolvar som de förmodligen diskuterade då.

:D

Fortfarande intresserad? Då kan du börja funderar på skyddsutrustning, ska minst klara försäkringsbolagens krav, lagen som kanske och ev enbart kräver hjälm är ointressant.

Ah asnice ju! :D

Jag är van crossåkare och har som tidagare nämts, åkt mycket tidigare :D

Vad för hoj det är gör mig inte så mycket, jag älskar att åka så de skulle vara sjukt kul ^^

Skyddsutrustning... Duger det att jag har Crossskydd? en "skyddsväst" och ett par av de fetaste benskydd som finns :P Om önskas kan jag ha crosskläder oxå men föredrar ett par M90 byxor och en tjocktröja/jacka...

Skicka ett PM med ditt nummer så kan jag ringa/messa så att du får mitt ;)

:Bugar :yoparty

Ah asnice ju! :D

Jag är van crossåkare och har som tidagare nämts, åkt mycket tidigare :D

Vad för hoj det är gör mig inte så mycket, jag älskar att åka så de skulle vara sjukt kul ^^

Skyddsutrustning... Duger det att jag har Crossskydd? en "skyddsväst" och ett par av de fetaste benskydd som finns :P Om önskas kan jag ha crosskläder oxå men föredrar ett par M90 byxor och en tjocktröja/jacka...

Skicka ett PM med ditt nummer så kan jag ringa/messa så att du får mitt ;)

:Bugar :yoparty

• Skyddsväst duger bara ryggskyddet är godkänt
  • Handskar kan du få låna av mig om strl 10/XL passar ifall du bara har crossvantar
  • Stövlar och hjälm antar jag att du har, om endast crosshjälm så glöm inte ett par bra googles samt plocka gärna av kepsen om möjligt = kan vara rätt irriterande för dig själv om du säger öka efter 50km/h
  • Benskydd låter bra om de är smidiga, blir en ganska "tight" vinkel

I övrigt är det upp till dig själv, tänk bara på att om vi skulle få en marksyning (inte hänt hittills men jag fick punka i lördags) så är risken stor att du får rejäla skrubb/brännsår om du snålar på klädseln. M90 byxor skyddar förmodligen lika bra som ett par badbrallor när det kommer till kritan :)

Jag har högt säkerhetstänk, i slutändan är det upp till dig men skydden ska vara på. Vilken eftermiddag/kväll hade du tänkt? Personligen är jag berikad med för mycket fritid, brukar kunna vara 1-5 hojar ytterliggare om det inte är någon gruppkörning härifrån men då är det inte alltid så lämpligt med skjuts dock = jag har fullt sjå att hänga på ändå :tummenupp

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick