Åk på Gelleråsen nu då!

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Igår var det första onsdagsträningen. Första åka på 3 års uppehåll för mig.

Det jag vill säga är:
Passa på och ta en tur dit i år. Banan har ju ny beläggning sen i höstas och är helt SLÄT!
Hur kul som helst och roligt att det satsas.:tummenupp:tummenupp
Det innebär också att den blivit mycket snällare på däck. Sist mina däck användes var på gamla beläggningen, lite gamla mao... Däcken såg bättre ut när jag lämnade banan än när jag kom dit, lär jag aldrig få uppleva igen:hihi
Personligen hade jag dock problem att lista ut hur ändringen av kurvan ut på rakan skall tas. Antagligen för att gamla sträckningen ligger inprogrammerad i ryggmärgen. Alternativt brist på talang...

Men hur skall det gå för Öhlins nu då??? Fanns väl en anledning till att de testade där:näsblod
 
Det finns en och annan förare som varken håller med om jämnheten (depåkurvan) eller däckslitaget :rofl
 
pirelli.jpg


Så här illa gick det för Pirelli åkare igår,
Helgen innan så var det helt underbart slitage med likadana däck och cykel.

Enda skillnaden mellan ggr var att asfaltstempen var betydligt högre igår.
 
Det finns en och annan förare som varken håller med om jämnheten (depåkurvan) eller däckslitaget :rofl

Inbromsningen inför Ejes är också lite ojämn, jag kom för långt till vänster vid några tillfällen och fick ruskiga kast bak. Men ojämnheterna i trösen, snabbhögern och hårnålen är ju väck så nu känns det inte som att man ska klota där varje varv längre.
 
Vad körde du för cykel och hur gick det med buller?

Inte NSR250 då med tanke på min andra tråd i tvåtakts delen.
Luftade RVF400 med öppet system. Men den är av någon anledning väldigt snäll vid ljudmätning. Aldrig behövt db-killer.
Hörde inte heller att någon annan hade problem?!


Vad gäller jämnheten tycker jag ändå att det är fantastiskt jmf med hur det varit. Sen har man dock ingen lagningar som så att säga styrde spårvalet åt en numer. Har skall jag vara innanför, utanför. Nä nu fick man ju sikta rätt utan hjälp:D
 
Vi hade inga problem på dagen i alla fall, den som lät mest var en 1290SD med kort akradämpare, ingen tillsägelse.


Jag har ju både min 660SMS och några äldre 125GP cyklar som behöver luftas och de klarar ju inga moderna bullerkrav om man skall vara kinkig. So far kör jag dem på kontinenten där bullerkrav är mer avslappnat. Senast på SPA tittade de konstigt på mig när jag frågade om bullerkrav. -Vi har ju f1 här.....

Klarade mig utmärkt på MCHK bandag på Svestad för någon helg sedan så skulle kanske anmäla mig till Gelleråsen under säsongen.
 
Jag gick 2 varv på banan, och har en rad synpunkter om skarvar med avsaknad av materiel mm . Ska bli intressant att se hur det utvecklas då bilarna fått åka lite mera och hårdare.
Tror väll inte det kommer hända så mkt över 1 natt, men skulle bli förvånad om det ser likadant ut i oktober.

Gått någrgra varv på Kinnekulle förra året, eller hoppa fram, den ser mkt bättre ut efter 2-3 år, iof inte lika hårt belastad kanske. Men ändå...
Iaf så är väll Gelleråsen bättre än innan.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top