Är T&H bra eller bara billiga?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu var det dax att ställa på den gamla kossan ute i garagetm från början pratades det här i huset om att ställa den på nån helt annan än mig, nån lite äldre och sånt där som gör att försäkringen blir human att försäkra.

När jag i vintras ringde för att se efter hur de skulle bli sa T&H att den på mig skulle kosta dryga 30 k hel/hel år. På nån annan gubbe på typ 55+ skulle de bli va 14 000, men med en självrisk på 16 k om jag satt på vid olyckan.

igår ringde gubben, dom varnade och stånkade, skrämde skiten ur gubben och berättade att om en pojkspoling (24 år) kör hojen och den blir skadad kommer dom att göra en "stor undersökning", dvs ringa runt till grannar, arbetskamrater osv. osv. Finner dom då misstankar om att nåt är fel kan man få ett helvete. Ja de vet ni nog...att man får betala ALLT man ställt till med. Båda inblandade kan få skulder långt upp över öronen.

Nu till det vikitga och braiga!!!!

När jag idag ringde för att se hur min premie skulle bli överraskade dom med fyttiga 17 400. De blir ju såklart bästa möjliga, självrisken hamnar då ist. på 6000 kr.

Finns det nåt krux jag har missat eller har T&H börjat skilja på hojar från 96 som min är, och 04 hojar som båda är fkl 7?

tack o hej från en glad rackare som ska övningsköra med morsan på bönpallen!

Försäkringsklass 7(som den va förr) e borta för länge sen.

Och det nya systemet gör att det är en väldigt skillnad på de äldre hojar som precis klassades in i den gamla klass 7 och på t.ex. nya R1:an

de låter ju rimligt

Andra erfarenheter från T & H? Bra eller anus att ha att göra med när de väl gäller en olycka och sånt...

Kollade runt bland bolagen i veckan och på min hoj hade TH sänkt premien med 60% sen i november. Fast de var inte billigast ändå...

När jag klota min förra hoj så gick det smidigt som fan att få ut stålarna.. Tog ca 3 veckor innan jag hade en ny hoj så jag tycker dom funkar bra.. Sen ska det bli intressant att få min nya årspremie i juni. Då kanske man byter bolag :)

Om hojen kostar 18000 ca i helförsäkring men kostar ca 40´att köpa, vad är då meningen med helförsäkringen?

Numera är det bara på dom allra nyaste hojarna det är värt att helförsäkra. Jag kommer byta till halv antingen nästa eller efterföljande år.

Din hoj hade jag halvförsäkrat och hållt mig på hjulen så som värdet ligger nu.

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Om hojen kostar 18000 ca i helförsäkring men kostar ca 40´att köpa, vad är då meningen med helförsäkringen?

Numera är det bara på dom allra nyaste hojarna det är värt att helförsäkra. Jag kommer byta till halv antingen nästa eller efterföljande år.

Din hoj hade jag halvförsäkrat och hållt mig på hjulen så som värdet ligger nu.

//jaG

ja, det är ju lätt att säga. Eftersom de är min allra första hoj så hade jag tänkt att lära av mina misstag på den. Hittils ahr jag lärt mig att resa hojen från både höger och vänster sida :huvet :kocko :död :gnissla :3freak

Sen, sen när jag vet hur man ska och inte ska göra, då ska jag oxå ha halv eller trafik!

Tog också TH i år.

7500 på LF
3500 på TH
Halv/helår

Men jag vet inte hur det funkar hos dom om nått skulle hända men det lär väl märkas då. :brinnerup

Krashpuckar innan man ens börjar på en kåphoj som första hoj!

Om du nu är så rädd att du ska lägga dej så kanske en ER5 eller liknande är ett bättre alternativ. Oddsen blir inte bättre för att du har 127 häst under röven... :fakta

//jaG

Mark skrev:
ja, det är ju lätt att säga. Eftersom de är min allra första hoj så hade jag tänkt att lära av mina misstag på den. Hittils ahr jag lärt mig att resa hojen från både höger och vänster sida :huvet :kocko :död :gnissla :3freak

Sen, sen när jag vet hur man ska och inte ska göra, då ska jag oxå ha halv eller trafik!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!